v6. Final

Hej allihop! Nu kommer en fråga som kanske skulle vara bättre passad nästa vecka men eftersom den veckan är uppbokad för något alldeles extra (som egentligen skulle kommit idag men som blivit uppskjutit av olika anledningar) så får jag nu ta den eftersom veckan efteråt blir den out-dated så att säga.

Hur tror du just nu att placeringslistan kommer se ut efter finalen i årets melodifestivalen?
(rangordna bidragen från 1:a till 10:a. Nämn också vilka två bidrag som ni tror går vidare från andra chansen)

&

Vilket bidrag vill du ska vinna?


image139


Finalisterna är:

* Amy Dimond - Thank you
* Christer Sjögren - I love Europe
* Sanna Nielsen - Empty Room
* Rongedal - Just a minute
* Frida feat. Headline - Upp o hoppa
* BWO - Lay Your Love On Me
* Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va
* Charlotte Perrelli - Hero


Andra Chansen bidragen är:

* E-TYPE & THE POODLES Line Of Fire
* OLA Love In Stereo
* JOHNSON & HÄGGKVIST One Love
* THÉRÈSE ANDERSSON When You Need Me
* SIBEL That Is Where I'll Go
* CARACOLA Smiling In Love
* NORDMAN I lågornas sken
* SUZZIE TAPPER Visst finns mirakel

Jag är väldigt osäker just nu eftersom det är ett tag kvar till finalen så jag kommer nog ändra denna lista men jag antar att det blir något sånt här.

1-3 placeringarna kommer bråkas om av:
* Sanna Nielsen - Empty Room
* JOHNSON & HÄGGKVIST One Love (som är det första 1:a chansen bidrag att gå vidare)
* Charlotte Perrelli - Hero

platserna 4-6 vara mellan:
* BWO - Lay Your Love On Me
* Rongedal - Just a minute
* Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va

7-9 kommer nog tilldelas:
* Amy Dimond - Thank you
* Frida feat. Headline - Upp o hoppa
* E-TYPE & THE POODLES Line Of Fire / SIBEL That Is Where I'll Go (lite osäker där vem som går vidare från andra chansen av dessa två)


Det som är mest joker-aktigt och som är mest svår bestämt är Christer Sjögren - I love Europe. Han kan hamna allt från 1:a till 10:a. Troligtvis kommer han inte få något från juryn men får rätt mycket av folket och därmed hamna någonstans i mitten.

Det bidrag jag vill ska vinna tror jag nu ändå är JOHNSON & HÄGGKVIST One Love. Jag har börjat gilla deras låt nu mer och mer och det är en av de få låtarna som känns som det skulle kunna vara en vinnar låt. (Jag vet det är Carola haha...)

image138

Men kramar på er allihop tills nästa gång!

Hälsnignar // Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Det vore så sjukt roligt om Sjögren vann så jag säger honom. Annars säger jag Rongedal.

2008-03-06 @ 18:41:41
Postat av: Herr Måndag

Jag hejar på Nordman.

2008-03-07 @ 16:07:58
Postat av: Tjaaaa

Hahahahahahahahahahahaa!!!!!11111ettettettoneoneone

One love förlorade. =)

2008-03-08 @ 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0