Vidrighet VS Slem

DET HÄR ÄR VIDRIGHET
Vidrighet är...
  • att äta direkt ur en chipspåse med händerna och inte bjuda andra.
  • att äta havregrynsgröt med yoghurt/fil till.
  • att spela med Mewtwo mot magikarp.
  • att äta havregrynsgröt med frysta hallon, skivad banan och socker. (utan varken möjlk eller yoghurt)
  • att tycka om One love med Carola Häggkvist and Andreas Johnsson i melodifestivalen (2008).
  • att vara vidrigt seg på brädspel.
  • att inte ha något internet
  • att tycka om nästan all mat att kunna äta vadsom helst utan att behöva bry sig alls om kroppsvikt.
  • att ta någons telefon och vidra ner den.
  • att se en person som alltid ha perfekt frisyr.
  • att ha ryckt åt sig två täcken från två andra personer och ändå klaga att man frös under natten.
  • att äta flers stycken sockerbitar och inte dircka kaffe eller té.
  • att äta maskar
  • en person som kan vakna upp se sig själv i spegeln och säga "Fan vad snygg jag är!"
  • att bli våldtagen. (speciellt av Peter)
  • att Melodifestivalen inte kan sminka sina artister bra.
  • att inte känna Björn Kraft
  • att påpeka bestämt att en spelledare i ett rollspel har fel.
  • att ha en haka som gör att Mikael inte kan bita en i halsen.
  • att ha någon som sover på sig som man inte vågar väcka av artighet. Och som samtidigt är stekhet och grillar en av värme samt som dregglar över en. Plus att personen snarkar så det förstör filmen man ser på.
  • en ricktig tjock person som sitter i varmt rum utan tröja (ex bastu) med fläskmage hängde ut, och badar ricktigt i flottiga chips så man verkligen kan se fettet, flotet, svetten, saltet och vidrigheten.

  • Noah


image142


Slem : Vad är Slem? Det är väldigt svårt att definiera. Det kan vara slem som i slem, då någon typ av grönt/vitt/rosa/blått odefinierbart som är ytterst kladdigt, otrevligt och obra att få på sig. Saker som kan uppfattas slemmiga kan tex vara: hunddreggel, snorbobbor (speciellt när dom blir utnysta på en, från en människa, katt ellet annan varelse som tillverkar snor), spya, överkokt pasta, gammalt te som börjat mögla eller något annat som är kletigt, omysigt som man inte vill röra på några villkor, så länge man inte är med i fear factory och får betalt för det xD.
Söker man på wiki så får man det här resultatet: Slem är en typ av kroppsvätska, och tillika en av de fyra hippokratiska kroppsvätskorna (de övriga var blod, svart galla och gul galla). En funktion slem kan ha är att fånga främmande föremål innan de når en känslig del av kroppen, till exempel i näsa och hals. Vid tillfällig hosta där segt slem bildas kan Bromhexinlösning (0,8 mg/ml bromhexinhydroklorid) tas som ett botemedel för att göra slemet lösligare.

Jag har länge funderat på när jag för första gången började fundera djupare på punkten slem. Och kommer på att det inte var länge sen alls. Var i vintras någon gång. Antar att det började med ren lathet från min sida. Som den lata sorgliga arbetslösa jag då faktiskt var, började min svenska bli sämre och sämre. Jag upplever att det blev så eftersom att jag medvetet gjorde grammatiska fel för att jävlas med min bror, vilket jag fortfarande gör, det håller i sig och det slutar med att jag konstant säger fel. I och med detta så blev jag mer och mer flummig i tänkadet och det slutade helt enkelt med att jag blev den smådumma flickan jag är nu. Hursom helst så började jag flika in ordet slem när jag inte hittade det rätta ordet jag sökte. Tex om jag skulle prata om en filt jag hade på mig dagen innan kunde jag säga: ?Och så tog jag den där... den här... öhh, Den slemmiga saken och la över mig.? Och med ens inser man att man har världens bäste undanflykt.

Så länge man säger slem så är det ingen som klagar. Eller jo vissa kanske. Så började det hela, och det fortsatte, jag kallade ett tag alla substantiv för slem, vilket inte var lika smart eftersom ingen någonsin förstod vad jag menade. Men det gjorde inget för mig heller, bara ja fick säga det jag ville var jag nöjd. Men efter ett tag insåg jag att det blev jobbigt för både mig och andra att ingen förstod vad jag försökte säga. Så slemmandet minskades även om det alltid kommer finnas kvar, jag kommer alltid att vara lika slemmig innerst inne =) För mig betyder slem flera saker... Dels så kan det betyda det som ?alla andra? anser vara slem, som tex snor och hunddreggel. Dels kan det vara i allmänhet saker som är slemmiga till utseende, till lukt, när man känner på dom osv. Eller så kan det vara saker som är jobbiga, irriterande som då blir slemmiga i beteende, det kan även gälla människor. Det kan dessutom vara i stort sätt allt ätbart eftersom att mat enligt mig oftast är slemmigt. Det finns inget heller som säger att slemmiga saker inte kan vara hårda och torra. Tex en stol skulle kunna vara slemmig, speciellt om den tex har ramlat på mig eller gjort något annat dumt. Jag skulle kunna rabbla saker som är slemmiga hela dagen, men det skulle bli aningen uttråkande, vilket det här redan har blivit, men jag vill att ni ska kunna förstå hur jag tänker så bra som möjligt. Så alltså. Slem är i stort sätt allt. Slem är vidrigt.



Fast alla vet att Vider + Slem + Ostbågar = dödligt svullande (iaf för sängar)

Så vilken sida väljer du? Vider eller slem?



Hälsningar // Snygg McVidrig och Ljugis von Slem

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag och Fröken Onsdag

Kombofråga från oss!

2008-03-12 @ 21:47:44
Postat av: Tjaaaa

Utan tvekan väljer jag vidrighet. Jag uppfyller ju trots allt punkt 14.

2008-03-13 @ 08:28:27
Postat av: Kapten Torsdag

Ojojoj vad svårt! Men jag måste nog också säga vidrighet.

2008-03-13 @ 14:07:16
Postat av: Herr Måndag

Båda sidorna är lika illa... Båda använder vidrig layout och har konstanta återkommande stavfel... Om jag skulle välja en sida så... Nej, det går inta jag håller mig till team Skitsnygg. Så det så.

(Stort tack till Ljugis von slem som inte bifogade en riktig slembild, det hade varit gruvligt.)

2008-03-13 @ 14:15:03
Postat av: Lekkit

Och som vanligt ljuger Fröken Onsdag. Hon började använda slem i samband med spya när hon och Tjaaaa dansade runt med en nagelkippare och välte omkull mitt te. Och eftersom te är grunden till slem måste jag nog ställa mig på slemsidan.

2008-03-13 @ 15:07:11
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Fröken onsdag

Nej, Lekkit! Jag använde mig av slem innan det. Hade jag inte gjort det hade det inte kommit naturligt att kalla det mögliga Tt för slemspya. Och ja vet bäst själv när jag började med det! Hmpf! Sådeså! >.

2008-03-14 @ 00:08:58
Postat av: Emma

Lätt vider! Kärlek på er

2008-03-16 @ 09:46:44
Postat av: Fröken Lördag

jag gillar er båda två, mycket... även fast vidrighet och slem är något man kan leva utan ;P

2008-03-17 @ 08:28:42
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Tomas

HAHAHAHA!! VIDRA NER!!!

2008-04-07 @ 20:50:08
Postat av: Sunday

Jag håller med Herr Måndag! Båda dessa sidor är lika illa.

(haha, team snygg har man ju tillhört förr) XD

Kram!

2008-04-09 @ 19:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0