Ironi.

Tjollahopp. Jag kunde ironiskt nog inte ställa gårdagens fråga igår för att den höll på att byta server. Jag hade inte glömt bort det (vilket ni visserligen kan välja att tro på hur mycket ni vill eftersom jag inte har något bevis :P). Det ironiska med det hela är att frågan som skulle nu blev sen lyder:

Hur ska vi göra för att folk ska komma ihåg att skriva frågor? Och om man inte skulle kunna skriva en dag, är det rimligt att överlåta frågeskrivandet till någon annan?

Jag vet inte riktigt vad jag ska svarar på frågan eftersom jag ställer den för att jag vill höra er åsikt. Jag ser hellre era svar först och skriver kanske en kommentar där själv.

(Pic not related) MvH // Herr Måndag.

Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

Jag tycker att om man glömmer att skriva en fråga/inte har tid bör man skriva en fråga nästa dag eller två frågor veckan därpå.

Enligt mig alltså.

Eftersom rätt ska vara rätt, men alla är mänskliga.



!!!Viktigt att förtydliga är också att om det är så att någon här inte känner att han/hon/det inte har tid/lust/ork att fortsätta skriva så bör man lägga den uppgiften på någon annan. Gissar att ev. Tjaaa och/eller Lekkit kan tänka sig att ta på sig att skriva.



Tycker inte man ska må dåligt om man missat att skriva men samtidigt så är det (enligt mig) inget man bara systematiskt kan strunta i hellre då överlämna uppgiften till någon annan.



kramkram

//Fröken Lördag



ps.

har en fråga också. eller snarare en ideé...

gästspel? nåt att ha? en dag eller en vecka då andra människor än vi kan ta över frågandet.

Lite ny inspriation och nya personligheter är ju alltid trevligt. vad sägs?



ha det grejt!

2008-05-13 @ 14:58:15
Postat av: Fröken Lördag

hmm... har blogg.se tagit bort den där skumma "fyll i vad som står här under grejen"?... elelr är det min dator som är skum och hoppade över den.



värst vad mycket frågor det blev idag då :P



kram!

2008-05-13 @ 14:59:57
Postat av: Fröken Lördag

bara därför så hände det ju när jag skulle skicka iväg mitt andra inlägg, och jag skrev i på ren vana :P

ny layout var det dock på den sidan

2008-05-13 @ 15:00:49
Postat av: Tjaaaa

Jag skulle inte banga på Fröken Lördags idé om gästdag/vecka.

2008-05-13 @ 16:02:57
Postat av: Axelius

Inte jag heller.

2008-05-13 @ 19:20:49
Postat av: Kavaljer Tisdag

@ Fröken Lördag - "!!!Viktigt att förtydliga är också att om det är så att någon här inte känner att han/hon/det inte har tid/lust/ork att fortsätta skriva så bör man lägga den uppgiften på någon annan. Gissar att ev. Tjaaa och/eller Lekkit kan tänka sig att ta på sig att skriva."

Så håller jag med om det.



Jag gillar också Fröken Lördags idé om gästspel.



Men för att svara på frågan så säger jag att det är ok att missa sin och skriva dagen därpå (men inte som vana). Jag tycker däremot inte att bör alltid skriva två frågor veckan därpå om man missat en dag.

Jag tycker att man har full rätt att ge bort sin "dagsfråga" till någon annan att skriva, gjärna då utanför de dagliga "frågeställarna" (så får man in gästspel kanske mer narturligt).

2008-05-13 @ 20:15:14
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Anonym

Man kanske ska fråga personen hur den mår och varför den inte skriver? Kan ju vara något annat?

2008-05-14 @ 14:09:38
Postat av: Fröken Lördag

mm, men jag hoppas i alla fall att alla vi här faktiskt frågar varandra hur de mår, och menar det på riktigt (i verkliga livet alltså)...



Jag personligen skulle nog inte skriva om jag mådde dåligt på bloggen, i alla fall inte hur dåligt jag mådde och varför och allt så, för mig känns det som nåt man tar en och en eller i alla fall face to face. Men det är min åsikt.



framhåller också att det är helt OK att må dåligt. (eller OK är det väl inte eftersom nån mår dåligt men det är ju helt acceptabelt och "helt OK" :P)

men mår man så dåligt att man inte känner för att skriva en fråga varje vecka eller helt enkelt är för stressad eller nåt så tycker jag, högst personligen, att den personen kan lägga över frågandet på någon annan.

Det känns kanske bättre för personen i fråga också eftersom man då har en mindre "måste sak" som ligger på ens axlar.





kramkram

//Fröken Lördag

2008-05-14 @ 17:32:34
Postat av: Kavaljer Tisdag

@ Fröken Lördag



Jag håller med om jag att jag tror vi frågar varanndra hur vi mår (i verkliga livet), sen btw. så var min fråga för 2v. sen just "Hur mår du?"

2008-05-15 @ 09:07:18
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0