Lördag

Äntligen!
Lyckades tillsist logga in på bloggen. Efter att faktiskt ha läst infon som står på sidan
Vadå vane människa? ;p

aja, käre Sire Friday snodde min fråga igår
(om favvo bok/författare)
så idag har min dag gått åt till att bl.a. komma på en ny fråga.

Tillslut, efter att ha bakat lite, handlat lite, och kollat runt på div. mat o bak forum på nätet kom jag fra till Dagens Fråga som lyder:

Vad är det Godaste respektive Äckligaste du någonsin smakat?


Det godaste jag har ätit är nog Irenes BananaToffeePie. Värd att döda/dö för. Nästan.
Solmogna egenodlade jordgubbar är inte helt fel det heller.
Äckligaste är nog faktiskt när jag av någon dum anledning bestämde mig för att smaka på surdegen jag hade stående i köket. Mumsigt med en vecka gammalt jäst rågmjöl och vatten gegga.





Kramkram o Lycka till i Livet
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Herr Måndag

Jag kan nog inte svara på någon av dina frågor är jag rädd. Jag har ätit så mycket god mat i min dag. Dagens quiche ligger dock ganska bra till liksom väldigt mycket som jag ätit tillsammans med Tjaaaa och dennes familj.



Det äckligaste blir väl fisk. Det var inte äckligt när jag åt det men eftersom jag anser fisk vara mycket äckligt och en gång ätit det så... Ja.

2008-05-17 @ 21:22:24
Postat av: Kapten Torsdag

Både det godaste och äckligaste åt jag i Japan. Det godaste var toro-sushi, dvs sushi gjord på den finaste delen av tonfisk. Det äckligaste åt jag samma dag. Jag minns inte riktigt vad det hette, men det var i alla fall jäst bläckfisk i (vad jag tror var) lika jäst bläck. Tänk er surströmming fast bläckfisk (alltså kan man inte tugga det ordentligt) med en geggig sås som smakar rutten fisk.

2008-05-17 @ 21:59:23
Postat av: Kavaljer Tisdag

Detta är en väldigt svår fråga för mig eftersom jag gillar det mesta och har svårt att tycka speciellt mer om något än något annat. Allt beror på tillfället mer.



Men något jag kom på nyligen är ju Vatten! Det är det som helt klart smakar bäst när man är turstig. Och då blir motsvaret rätt enkelt.

Danskt Vatten är skit äckligt, det smackar orent och inte alls lika uppfriskande som svenskt vatten, det är helt enkelt fruktansvärt att dricka.

2008-05-18 @ 23:45:53
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Axelius

Jaaa... maskrosrötter slår ganska högt på äckligaste listan, annars "Död Mans Finger" (även känd som Försvarets Guldburkar: Korv med Bruna Bönor i Tomatsås).



Godast... finns mycket gott, grillad välhängd rådjurskalvs filé är mycket, mycket mört och gott.

2008-05-20 @ 18:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0