Nostalgi...

Jahaja... då var det lördag igen... och jag har inte ens i skrivande stund kommit på en fråga :( ...

samma "kval" varje vecka, men jag personligen ser att dagens fråga är en filosofisk skumt moraliskt uppbyggande forum för frågor, svar och ideer...

efter lite funderande och liknande halkade jag (återigen) på ett av mina favvo funderingsämnen "notalgi och funderingar över the past"...

Jag vet att jag själv funderar mycket (för mycket) över saker som har hänt i mitt liv förut och vände rut och in på situationer, tankar och känslor... oftast utan att få ut något av det.
Jag skulle nog påstå att min barndom var "lycklig" (om man nu får använda det uttrycket), självklart inte utan mer deprimerande stunder men när jag tänker tillbaka på den (nu låter det som jag är 80 år igen... minst) så minns jag den med glädje. Och ett av de ställena där jag (nästan)alltid var glad var på mormor och morfars landställe i Dalarna (rättvik, nittsjö).
Där spenderade nästan varje lov som liten, jag har firat midsommar i overall och snöfall, badat i dammen, samlat  grodyngel från samma damm, gått omkring i keramikfabriken, gått lilla och stora rundan runt byn, lekt i snön, letat påskägg (efter helt ommöjliga kartor!).Så därifrån har jag många glada och mysiga minnen och nästan inga dåliga.

Och så för två år sn så beslutade mormor och morfar sig för för att sälja huset då de tyckte att de har blivi för gamla för att ta hand om det.
Jag blev ledsen. Minst sagt.
Men sen kom jag på att jag fortfarande kommer att ha alla minnen därifån. Jag kommer inte att få några nya. Men de jag har kan ingen ta ifrån mig. och det är jag extremt glad över.

- Vilken Plats har betytt mest (eller mycket) för dig i ditt Liv?




kramkram
//Fröken Lördag
(som för tillfället sitter och myser och lyssnar på div. samtal bland hälften av er och allmännt trivs och är lycklig)

 




Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Den plats som betytt mest för mig är någon plats.

2008-05-31 @ 22:25:57
Postat av: Jedipojken

Min favoritplats är byskestugan som mina farföräldrar hade förut, nu är den dock såld och jag är jätteledsen för det.

med vänliga hälsningar Jedipojken

2008-05-31 @ 22:28:45
Postat av: Herr Måndag

Just nu måste jag nog säga; Tankebyggarbacken 40. hiuhi4je3åpitj0rij34

2008-06-01 @ 00:08:13
Postat av: Kapten Torsdag

@Tjaaaa: Är du full nu igen?



Min farmors landställe har betytt väldigt mycket för mig. Det står nog mellan det och mitt nuvarande rum (som jag älskar trots allt stök).

2008-06-01 @ 13:31:42
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag skolle nog gissa lägenheten som jag har bott i större delen av mitt liv. Eller möjligtvis mitt landställe (vid ekerö, svartsjöland, tureholm).

2008-06-01 @ 16:36:47
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Lekkit

Här. Precis som i Fem myror är fler än fyra elefanter.

2008-06-03 @ 12:20:57
URL: http://lekkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0