[Rubrik]

God morgon alla pigga. Och alla trötta. Och alla de som känner att de tillhör något mellanstadie på trötthetsskalan. Jag hoppas att alla pigga, trötta och där-i-mellan-människor haft en ovanligt bra helg och är mer taggade på att fortsätta med skolrutinerna än vad jag är. Och att alla har fått tillräckligt med sömn. Jag är glad att jag inte sattsade på att åka med tvärbanan klockan 05:08 för att nå skolan innan klockan 6. Då hade jag varit död(are än vad jag är nu). "Och sedan kom kung Gunnar XXIVI, blev upplyst, och dog i salighet." Så kan det gå. Så bra gick det inte. Att köra på Lemmingtaktiken. Det var inte ens min avsikt. Jag tänkte skriva klart uppgiften innan Lettland. Istället skrev jag en tredjedels A4 som jag raderade när jag kom hem. Det blev bättre så. Nu är jag i alla fall relativt stolt över vissa delar av min text, trots att den inte är klar. Klar, färdig, färdighet. www.gamefaqs.com hade ett roligt poll igår. Dessvärre kunde man ju inte svara precis hur man ville då det fanns begränsade alternativ.

Om du fick en super-special-awesome super(hjälte)kraft, vad skulle det vara för kraft?

Personligen hade jag helst haft osårbarhet, då jag skulle kunna fungera som en levande sköld på riktigt och tåla Tjaaaas domedagsattacker. På knapp andraplats kommer förmågan att flyga, för att det är häftigt och en väldigt speciell känsla. Dock är jag lite höjdrädd så  därför kommer den, som sagt, bara på andra plats. Annars hade Telekinetiska krafter varit väldigt tufft att ha, inte minst när man har samlag. Jag har ingen användning för övernaturlig hastighet men det hade varit praktiskt att inte behöva sova.

image186

Hoppas att ni kommer på roligare och tuffare specialförmågor än vad jag tagit upp nu. MvH // Herr Måndag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Hade faktiskt inte bangat på att ha Yami/Yugis kraft att vara skitskillad på typ alla spel man spelar. Annars är det ju alltid kul att kunna skjuta blixtar eller manipulera vatten eller eld.

2008-05-05 @ 10:25:45
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Tjaaaa

Jag skulle inte banga på att vara skitsnabb. Då tänker jag mig att det även hänger ihop med skitsnabba reflexer då man annars inte skulle kunna använda sin snabbhet någonstans(utom i en öken).

För övrigt trodde jag först att det var Tisdag som hade skrivit frågan. En liten pik till Herr Måndag bara :P

2008-05-05 @ 10:31:52
Postat av: Herr Måndag

@Tjaaaa
Kan du inte dina veckodagar? :p Alla har vi rätt att vara lite nyvakna och det var meningen att det skulle synas. Därav "styckeindelningen samt "Och" först i en mening m.m. Försök se det som ett stilgrepp.

2008-05-05 @ 12:11:59
Postat av: Izla

jag skulle vilja ha kraften att lära mig saker så fort jag hör eller ser de. det gäller inte bara kunskap utan saker man gör.

2008-05-05 @ 21:19:44
URL: http://izlaismyhomegirl.blogg.se
Postat av: Kapten Torsdag

Det bästa i dagens samhälle vore uppenbarligen the power of warp.

2008-05-05 @ 23:38:28
Postat av: Fröken Lördag

Flyga, andas under vatten, och ha 100% självförtroende hela tiden skulle jag inte tacka nej till.

men helst skulle jag nog ha förmågan att kunna stoppa, spola fram och spola tillbaka tiden. det vore ganska underbart.
Eller som izla föreslår, att kunna lära sig saker jättefort och enkelt.

kramkram
//Fröken Lördag

2008-05-06 @ 14:05:38
Postat av: Kavaljer Tisdag

Teleportering eller dupplikation av sig själv. Så man snabbare kan komma till platser och göra mer saker.

Kram
// Kavaljer Tisdag

2008-05-06 @ 19:52:16
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Axelius

Hmmm... Ingen aning... Tidskontroll I guess...

2008-05-07 @ 21:44:46
Postat av: Herr Måndag

Vid närmare eftertanke hade jag heller inte bangat på tidskontroll. Det hade både varit awesome och praktiskt.

2008-05-19 @ 17:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0