Godmorgon

Godmorgon på er era sjusovare!
Just i nu i skrivande stund ligger majoriteten av er som brukar svara och sover runt omkring mig. Själv har jag varit vaken i ca en timme och tittat på snön och filosoferat över livet. Kavaljer Tisdag har redan vaknat och övergett oss för frukost och duschande för att vara redo för dagens alla små gupp och nerförsbackar.

I natt sov jag utmärkt. Framförallt somnade jag på ett sätt som nog är det trevligaste någonsin. Där det är varmt och överhörande när andra pratar. Att somna när man är trött, på ett varmt ställe (=man inte fryser) och till ljudet av småprat är för mig det mest perfekta.
Sen spelar det ingen större roll hur sömnen blir, även fast det bästa är om man sover gott också.
Jag älskar att sova, och framför allt då så älskar jag att somna.
Vaknandet är väl inte det bästa, men det beror på.
Vaknar man utvilad en dag när man är ledig och upptäcker att klockan är tidigt och man kan ligga kvar och slöa i sängen en stund så är ju det också mycket trevligt. Men det är inte ofta det händer. I alla fall inte för mig.

så...
Vad är bäst Somnandet, Sovandet eller Vaknandet? Och när somnar, sover, vaknar du som bäst?



Eftersom jag verkligen inte förstår mig på Herr Söndags dator (som jag tog mg friheten att låna) får det bli en bild fårn arkivet (som dock har något med texten att göra).



kramkram
och sussa sött sen^^
// Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Magisterfredag

I ett mörkt, kallt, tyst rum.



Det absolut bästa är att ligga kvar i sängen och lyssna på radio när väckarklockan ringt!

2008-11-22 @ 09:48:52
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag är precis som du Fröken Lördag. Älskar att somna varmt och bekvämt med en massa vänner som småpratar runt omkring. Sen älskar jag att vakna med en massa folk runt omkring också för att man kan då långsamt se hur folk omkring vaknar långsamt.

2008-11-22 @ 10:03:13
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Det överlägset bästa är att när man tittar på någon halvbra film, somna in lite försynt i mitten av massa folk.

2008-11-22 @ 10:58:18
Postat av: Lekkit

Sovandet. Man sover som bäst när det är lagom varmt och mjukt.

2008-11-23 @ 16:29:38
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Sovande är bäst men om man får vakna utan yttre påverkan är uppvaknande inte heller så dumt. Det får gärna vara bekvämt och varmare än det är på Storhuvuds land om jag får bestämma. Att kunna sträcka ut sig är viktigare än man kan tro.

2008-11-23 @ 22:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0