Hair

-Jag ska klippa mig. Och inte bara Topparna. Utan minst 30 centimeter.

För alla er andra kan det ses som en vardagsgrej som knappast är särskillt stort. Men för mig som är så obeslutsam som det bara går och som får ångest över det mesta är detta ett stort steg. Riktigt stort.

Jga har dock velat göra nåt med mitt hår i typ tio år snart, men har bara låtit det växa och växa och växa för att jag inte kan bestämma mig hur. Men nu är klipptiden bokad så nu blir det av.
Så för att hämta insipration till mitt kära hårs utseende så har jag googlat en massa bilder för att se om jag hittar något.
Och som vanligt när jag googlar efter bilder för nåt så glider jag alltid in på bilder från 40- 50- och 60talet.
Jag älskar hela atmosfären som finns i bilderna på 40 och 50tals hollywoodskådespelerskorna (Ava Gardner och Ingrid Bergman säger jag bara) och 50talets mode med stora kjolar, mycket prickigt och dess bild av den glada, leende hemmafrun som står och bakar är så jäkla positivt och ytligt att man bara måste bli glad av det.
Och när det kommer till 60talet har jag svårt att se nåt som jag inte gillar. Musiken, modet, framtidstron, engagemanget... Sure, allt var inte glatt och trevligt då med rivningsvågor, rasism, krig och allt, Men de grejorna är inte kul att fokusera på. Så det så.



Så om jag inte skulle leva just nu så skulle mitt självklara val vara att leva och vara tonåring under 60talet.
Vad är ditt val?
När (bakåt i tiden) skulle du vilja leva om du inte fick leva just nu?






Peace Love And Understanding
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Om man får välja att man ska vara rik och högstatus i samhället så skulle jag nog vilja vara någon slags aristokrat från 17-1800 talet.

2008-11-15 @ 18:45:47
Postat av: Ai

10-talet i Jerusalem =3

2008-11-15 @ 22:26:00
Postat av: Herr Söndag

Aww... Bara bakåt i tiden alltså.



Om jag skulle haft det bra ställt så hade nog 1700 talet varit kul. Eventuellt vikingatiden med samma förutsättningar.

2008-11-15 @ 23:17:18
Postat av: Magisterfredag

Adelsman från förr och sprina runt på Versaille



eller tonåring på åttiotalet :)

2008-11-16 @ 01:24:04
Postat av: Lekkit

Åttiotalet. Sjukt najs musik, snygga kläder och framförallt bäst frisyrer. Annars är ju 50- och 60-talet najs p g a alla trevliga musikaler.

2008-11-16 @ 03:44:16
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Ungefär 10 sekunder tillbaka.

2008-11-16 @ 17:15:21
Postat av: Alina

Hoppas du haft en bra helg! :)

2008-11-16 @ 17:21:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Mr. Måndag

Indien 500 f Kr ^^

2008-11-16 @ 17:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0