Näh... ............. Noah Saves the day!!!

Hej allihopa,
idag är väldigt tidigt idag just nu och jag ska snart lägga mig men ska först klämma ur mig en bra fråga först bara.

Har ni också upplevt det som att världen formar sig efter vad ni (er själva) önskar och behöver?

Tex: så har jag lånat ett Game cube spel (Baten Kaitos: Origins) av Herr Söndag som dock är ett amerikanskt spel och därför inte går att spela på europeiska konsoller. Dock så finns det så kallade "Free Loader" som är små CD skivor som kan göra så konsollen blir regionsfri. Dock så fungerade inte min Free Loader till Wii och jag fann att Game Cube Free Loadern endast gick att importera för 300-500kr vilket inte är värt. Så när jag trodde att jag aldrig skulle kunnna spela det här underbara spelet så stack jag iväg i söndags på en Sci Fi mässa. Där av en ren slump bläddrar jag igenom en massa gamla Game Cube spel och till min enorma förvåning och förtjustning finner jag ett GC Free Loader ligga mitt bland dem.
Ok det här kanske inte är ett jätte bra exempel på frågan men har ni någonsin önskat/behövt att något speciellt ska slå in och så gör det av en ren slump?
Om ni nu har det så beskriv gjärna tillfället (så det här inte blir en enkel ja eller nej fråga)


(artwork från Baten Kaitos: Origins)

Varma hälsningar från en frysande
// Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

Gotta love that artwork... Underbart att du nu kan spela det. Du kommer inte att bli besviken.



Slump? Det var ingen slump. Du skulle bara inte spela det före nu.



Det mest slumpmässiga jag varit utsatt för i positiv bemärkelse var när jag spelade Overlord och aldrig tidigare spelat ett fps på pc ordentligt och när jag träffade Angela i grekland. Fortfarande var ingendera företeelse en slump.

2008-11-04 @ 12:02:11
Postat av: Lekkit

@Herr Söndag: Fatalist, javisst!



En kul grej är att jag ofta tänker i stil med "Vore det inte kul om X hände?" eller "Det skulle ju vara ganska typiskt om X händer.", och ofta blir det så.

2008-11-04 @ 12:10:40
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Magisterfredag

Nej tyvärr det tycker jag inte. Jag lyckas allt som oftast blåsa upp grejer och sen bli postitiv/negativt överraskad för att det inte alls blev likadant som jag tänkt mig.



Jag är en alldeles för stor drömmare för sånt

2008-11-04 @ 15:50:57
Postat av: Kapten Torsdag

Nej.

2008-11-04 @ 20:07:25
Postat av: Kapten Torsdag

Nej.

2008-11-04 @ 20:07:48
Postat av: Jedipojken

nej, tyvärr inte

2008-11-04 @ 20:31:12
Postat av: Herr Söndag

@Lekkit: Det är svårt inte bli fatalist när man ser massa löjliga samband mellan allt som händer och blir utsatt för diverse "sammanträffanden".

2008-11-05 @ 08:23:31
Postat av: Mr. Måndag

Hmm, inte vad jag minns. Tyvärr :(

2008-11-05 @ 21:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0