Musik

Jag är helt klart en periodare när det kommer till musik. Jag hittar nån nya artist/skiva och sen så knarkar jag den i en period tills jag hittar nåt nytt.
Det jag har hittat innan stannar dock alltid kvar och plockas fram eller återupptäcks lite då och då, typ nångång varje år.
Beatles är nog det enda band som alltid funkar för mig. Mycket kanske för att de har ett rätt stort utbud av låtar och stilar.

Just nu är jag i en Svenskt-Sound Period... har precis övergått till den ifrån Upp-Pop Perioden (Alphabeat, Spice Girls, Blümchen m.fl.)
Så just nu är det artister som Sugarplum Fairy, Timo Räisänen och The Cardigans som jag hoppar runt till på mitt rum.
Så jag kan varmt rekomendera alla ovannämnda band, men framförallt Sugarplum Fairy. Inte särskillt djupa texter eller avancerat upplägg på arrangemangen, men oh så klatchigt och underbart i alla fall <3<3


Så vilken musikperiod är du inne i?
eller om du nu inte är en periodare,
Vilket band/artist/typ av musik lyssnar du mest på just nu?



Sugarplum Fairy


Glada studsande kramar
//
Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag är nog kvar lite i min singer/song-writer period. Blandat med glad upp feeling rock. Men jag tror jag håller på att gå in i en period där jag uppskattar mer "avancerat uppbyggd musik". Just nu är Sweeney Todd väldigt väl lyssnat.

2008-11-08 @ 21:53:05
Postat av: Magisterfredag

Hmm... Svårt. Jag lyssnar på så mycket blandat.

Någon som har några förslag till mig?

Eller kan ge mig en skiva?

2008-11-08 @ 23:33:38
Postat av: Tjaaaa

Som alltid: Nobuo Uematsu.

2008-11-08 @ 23:57:31
Postat av: Lekkit

Just nu är det mest rysk pop/technopop-ish som spelas. Annars är ragtime och jazz något jag alltid kan uppskatta.

2008-11-09 @ 01:17:25
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Nu till hösten började jag gilla Fläskkvartettens skiva "Fire fire" med lite bitterljuv karaktär. En hel del stråkar är det, vilket helt är i mitt tycke.



Annars är jag mycket av en soundtrackmänniska. Fastnade för ett par låtar i filmen Daremo shiranai (Nobody knows) t.ex. Lekkit visade en underbar pianoversion av en gammal Castlevania-klassiker också... MMQ0nfaG0" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=MMQ0nfaG0



Jag hör något jag gillar och sedan lyssnar jag mer på det. Oftast.

2008-11-09 @ 01:22:05
Postat av: Jedipojken

Neil young, härlig gubb\country-rock när den är som bäst

2008-11-09 @ 11:32:50
Postat av: Mr. Måndag

Expressionism!

Musik som ger atmosfär och känslor.

2008-11-09 @ 18:21:57
Postat av: Kapten Torsdag

Frank Zappa såklart!

2008-11-09 @ 19:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0