Serier

Berserk är en underbar sådan. Nästan löjligt episk om du frågar mig. Den tar lite smått upp saker som att följa sina drömmar, guds eventuella existens och ödet. I början av varje Berserkavsnitt frågas det om den fria viljan finns. Flyttas människorna runt som spelpjäser av en gudomlig hand? Det konstateras sedan att det enda som är säkert är att ingen människa har kontroll, ens över sin egen vilja. Ödet är något som jag börjat fundera lite (mer) över på senare tid. Inte minst med tanke på Kavaljerens tisdagsfråga.

Har du upplevt ett sammanträffande och/eller en tillfällighet som fått dig att tänka att den/det inte orsakades av en slump? Beskriv.

För mig har detta främst inträffat i mitt kärleksliv. Ett bra exempel är min andra riktiga kärleksrelation. Träffade henne i Grekland på en badbåt som jag inte ens tänkt åka med på. Jag var den av samtliga resenärer i min ålder som var minst taggad på att hitta en partner så jag stannade hemma på kvällarna och spelade pokémon istället för att springa ut och dansa. Hon råkade också bo i rum nummer sju på sitt hotell. 7 råkar vara mitt favorittal. Detta förhållande räckte också mystiskt nog lika länge som mitt första och tog slut runt nyår. Oddsen att vi ens skulle vara på SAMMA båt är så löjligt små att det är skrattretande.

Det är ett av många exempel. Så många att de klumpas ihop och blir ett enda stort virrvarr av sammanträffanden.
Berserk is the shit.

Jag vill också påminna dig om att du borde svara på min associationsfråga med rubriken Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Hoppas du har ett trevligt och händelserikt öde. // Herr Söndag.

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Jag tror inte på ödet, så nej.

2008-11-09 @ 09:54:14
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Ditto.

2008-11-09 @ 11:50:51
Postat av: Tjaaaa

Ditto.

2008-11-09 @ 11:51:29
Postat av: Kapten Torsdag

Nepp.

2008-11-09 @ 19:13:21
Postat av: Kavaljer Tisdag

Ja jag vet att jag har, dock så kan jag verkligen inte komma på när....

2008-11-10 @ 20:08:02
Postat av: Teh Axelius

Nej, och tror inte att något sådant kommer hända heller, så tillvida jag inte tar slumpen i egna händer och tvingar den till min vilja.

2008-11-11 @ 17:11:56
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Fröken Lördag

"There are no accidents". för att citera en mycket mysig film.



ja det ha rhänt, kommer dock inte på nåt speciellt nu. Men mycket tror jag ligger i sin egen hjärna. Att den liksom omedvetet skapar situationer, gör att man lägger märke till detaljer eller kommer ihåg lite olika beroende på vad man tänker på (vad hjärnan tänker på, undermedvetet).







2008-11-11 @ 18:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0