Döden

Hej allihop,
jag ser just nu på en serie som heter Dead like me (sesong 2) som handlar om Georgia/Millie som dog som 18 åring av ett rymdskeps dasslock nedfallande från himmelen. Efter det så har hon blivit "döden" eller som på engelska Grim Reaper, och nu hämtar själar från folk åt någon högre makt samtidigt som hon måste leva ett nytt liv.
Serien är väldigt skön och mysig och är något jag rekomenderar skarpt. Hursom helst så är ett återkommande tema för serien är att visa hur folket kan dö på så konstiga sätt som möjligt (nästan) och det för mig till den väldigt konstiga och djupa frågan.

Hur skulle du vilja dö?



Jag tror jag skulle vilja dö genom att falla från en väldigt hög höjd och sen landa platt som en pankaka bokstavligttalat. Det skulle gå fort och man skulle få världens häftigaste sista upplevelse.

Varma hälsningar från
// Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Jag har faktiskt också funderat i samma banor. Annars skulle jag nog vilja bli mördad bakifrån med ett dödande skott/hugg/whatever utan att jag visste om det innan.



Snygg bild förresten. Har funderat på att kolla på Dead Like Me ett tag nu, men Macahan kom ivägen. Men när jag är klar med den, så...

2008-10-29 @ 00:35:46
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Något Odefinierbart

Somna in när jag själv känner för det.

2008-10-29 @ 05:51:20
Postat av: Herr Söndag

Av bekvämlighetsskäl vore det trevligt att somna in och gå hädan smärtfritt. Annars hade det ju, rent fluffmässigt, varit häftigt med att dö episkt genom att skydda någon man älskar.

2008-10-29 @ 08:46:35
Postat av: Jedipojken

I en episk lightsaberduel med nån random sith

2008-10-29 @ 12:07:47
Postat av: Tjaaaa

Inte.

2008-10-29 @ 12:53:40
Postat av: Fröken Lördag

xD, började också titta på serien pånytt igår!!!

fast season 1... :P



själv skulle jag vilja dö utan att jag känner nåt, helst nog i sömnen (det är trevligast för de som ska ta hand om allt sen).

Skulle aldrig vilja drukna eller bli brännd ihjäl (dö av rök känns någorlunda OK eftersom man då mest svimmar och sen inte märker av själva döandet, men bli ihjäl stekt har jag ingen lust med)...





kramkram

//Fröken Lördag

2008-10-29 @ 16:12:36
Postat av: Magisterfredag

Tråååkigt! Ska man dö, ska man dö dramatiskt!



Premiär på en ny pjäs på dramaten! Anton Jordås sista scenframträdande någonsin, han är alldeles för gammal egentligen. Han hissas ner från en lina inför ett fulsatt dramaten (640 pers) men! Linan går av, samtidigt som en järnpinne reser sig från scenen och spetsar den gamla skådisen på väg ner!



2008-10-29 @ 17:28:05
Postat av: Teh Axelius

Med två k-pistar i händerna mejandes mot generiska ondisar sägandes något coolt när jag aktiverar atombomben som spränger ondisarnas rymdskepp/hemliga bas till små, små fina bitar.



Eller som slutet i the Wild Bunch.

2008-10-30 @ 19:30:48
URL: http://axelius.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0