Onsdag!

Vad betyder namnet greger för dig?

//Fröken onsdag

Kommentarer
Postat av: Magisterfredag

För mig betyder det Skåne-Estrid!

2008-10-01 @ 23:59:11
Postat av: Lekkit

Vaksam eller vaktande.

2008-10-02 @ 01:46:04
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Mat.

2008-10-02 @ 08:38:07
Postat av: Teh Axelius

Nile City

2008-10-02 @ 09:15:24
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Greger... Tankarna går tillbaka till mitt förflutna på Blommensbersskolan. Sitter och gäspar på någon tråkig lektion medan matsmältningssystemet börjat förtära mig inifrån. Fantasier om vilka delikatesser som kan tänkas dyka upp i matsalen sedan börjar simma i huvudet. Magen värker av hunger och då och då ryter den till utan att det är meningen.

Lektionen är slut och skolbarn myllrar ut från klassrummen och ut mot matsalen. Jag tar tid på mig för det är ändå kö, hur snabb man än är. Vädret suger, i den bemärkelsen att är regnigt, inte i fukttilldragande eller någon liknan bemärkelse.

Matsalskön är lika lång och ljudlig som väntat. Där känner man det man hela tiden egentligen visste. Det är onsdag. Det är fisk. Vidrig stekt fisk med vidrig kall sås och vidriga potatisar. Jag går och ställer mig vid kön till filmjölken. Den är något kortare. Borta vid disken står "Mattanterna" Johan och Greger. De ser ut som ett par gorillor från den finska maffian...

2008-10-02 @ 10:10:54
Postat av: Feöken Lördag

betyder inget speciellt, får mig dock att tänka på teknad barnfilm...

2008-10-02 @ 17:10:47
Postat av: Kavaljer Tisdag

inget mer än att det är ett killnamn som jag känner någon som är döpt till.

2008-10-02 @ 20:01:53
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Kapten Torsdag

OJ! Jag tänker på en serie jag läste i Serieparaden när jag var liten som hette Gruff & Greger. Den handlade om två hundar, en sluskig och en snobbig och den snobbige var Greger.

2008-10-02 @ 23:17:06
URL: http://todaysquestion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0