Redan Jul?!?

Idag har jag vart med om en hemskt traumatiskt händelse som kommer att förfölja mig för resten av mitt liv .

För gissa vad som mötte mig idag när jag gick in i våran lokala matvaruaffär nere vid Södra Station?!?!?!?
-En hylla med Julmust!
I Oktober!!!!!

Jag tycker att vissa saker SKA hålla sig till vissa tider på året. Typ julmust, lussebullar, semlor, påskmust osv. Annars blir ju inte de sakerna sådär extragoda och speciella.
Pepparkakor är dock ett undantag. Jag tycker att man kan äta dessa "kryddiga" och hälsobringande kakor året runt.

så vad tycker du?
ska man hålla på traditionen när det kommer till säsongsmat och dryck?


kramkram
och ha det bra
//Fröken Lördag
som saknar er alla och är allmänt socialtsjuk och läääängtar efter vanliga tider och en chans till att umgås utan att behöva sova.


Kommentarer
Postat av: Magisterfredag

Höhöhö... Jag har redan druckit säsongens första julmust skäms



För egentligen tycker jag det är dåligt...



2008-10-19 @ 01:33:10
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag tycker att det fint och kul med lite traditioner men det gör det inte att man inte kan dricka äta traditionsmat någon gång mer utanför traditionen.

2008-10-19 @ 12:15:05
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Anonym

Bara för att det hör traditionen till att äta/dricka något vid en speciell tid på året betyder det inte att man inte kan äta/dricka det under resten av året. Så festa loss!

2008-10-19 @ 18:55:39
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Teh Axelius

Beror på, men Julmust skall endast drickas perioden sen November - Tidig Februari.

2008-10-19 @ 21:25:48
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Jag undrar vem som avlägsnade min kommentar... Jag var ju faktiskt först. Oh well.



Jag anser att säsong inte skall begränsa det du inmundiga (så långt det nu går). Däremot så tappar säsongsunika rätter/drycker om de inmundigas året om...

2008-10-20 @ 22:15:18
Postat av: Mr. Måndag

Jag tycker traditioner är jobbiga ^^ Drick julmust när ni vill, men helst inte alls ! JA!

2008-10-21 @ 21:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0