Vajm kjaaaam

När jag var en liten lågstadieparvel fick vi i skolan lära oss om vikten av komplimanger och förolämpningar. Orden "komplimang" och "förolämpning" anseddes dock vara för svåra för oss små ettagluttare (alternativt toalettdykare), så vi fick lära oss att det hette "varm kram" och "nedåtpuff" vilket självklart är mer logiska benämningar för innebörderna. Jag kommer för övrigt ihåg att jag föreställde mig ordet "varm kram" lite som det kvinnliga könsorganet och ordet "nedåtpuff" som ett moln av prutt, men det har ingen som helst relevans till dagens fråga.

Dagens fråga lyder:

Vilken är den bästa/mest minnesvärda varma kram du fått?

...och:

Vilken är den värsta/mest minnesvärda nedåtpuff du fått?

Ööööh.... Bildd.....


/Kapten Mäktige-Torsdag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

Vad den varma kramen beträffar kommer jag inte på något passande svar. Den mest minnesvärda nedåtpuffen måste nog ändå vara när jag cyklade in i en vägg (om det nu räknas). Det är i alla fall väldigt minnesvärt.

2008-10-02 @ 23:30:36
Postat av: Teh Axelius

Bästa varma kramen var väl när min flickvän sa att jag var "perfekt".



Nedåtpuff... vet inte... när skolan beslutade sig för att jag inte skulle få bo kvar förra året.

2008-10-03 @ 00:41:41
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Lekkit

Kommer bara att tänka på någon gång jag fick höra att någon gett mig den varma kramen att när man kramade mig var det som att krama ett soprum. Sättet jag hörde det på fick mig att få för mig att det nog var menat lite som en varm kram och kanske lite som en nedåtpuff.



Den mest minnesvärda nedåtpuffen jag fått måste ändå vara det lilla barnet på Eriksdalsskolan som ropade "VA' FUUUL DU EEEEEEEEE!!!" när jag gick förbi. Oerhört underhållande.

2008-10-03 @ 00:42:56
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Magisterfredag

Min bästa varma kram är när jag få höra att jag gör positiv skillnad i människors liv och när jag uppskattas för min egen person.



När 91.orna på Mariaskolan såg det som en sport vem som kunde säga elakast saker om mig.



2008-10-03 @ 08:30:39
Postat av: Kavaljer Tisdag

Bästa varma kram...ja det skulle antingen vara Stinas kommentar om hur man beskrev mig bäst --> "Färgglad". Eller när jag har fått höra av folk att det är så kul och skönt att se mig när jag är helt frisk jämfört med när jag är sjuk. För om jag är frisk så sprider jag en massa glad energi tydligen ^^



Mest minnesvärda nedåtpuff....gud det vet jag nog inte... måste ha varit när någon påpekade att jag var väldigt "normal" vilket jag tog jätte illa upp för konstigt nog.

2008-10-03 @ 20:57:57
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Anonym

Den mest minnesvärda kramen fick ja av Bianca, då jag beslutade att inte fortsätta mera med mitt liv. Hon gav aldrig upp och valde att utsätta sig för min skit. Nu ska jag aldrig göra så mot henne. Varje dag ringer jag henne och frågor hur hon mår. Det blir min skuld till henne för den synd jag begått.

Hmmm.. Då jag måste hävda mig för saker, då jag ej blir trodd för den jag är!

2008-10-05 @ 21:31:27
Postat av: Fröken onsdag

Oj, shit du! vilken svår fråga! JAg vet verkligen inte, eller jo. Alla kramar man får när man är ledsen. Dom betyder allt, underbara människor! <3

2008-10-07 @ 16:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0