Böcker...

Hej allihop,
nu ska vi prata om en sak som jag tycker iaf jag är väldigt dålig på.
Som titeln säger så handlar det om böcker. Jag har under mitt liv läst relativt få böcker, men de jag läst har oftast varit bra så man kan ju tänka att jag läst kvalitativt.
Hur som så har jag nu två böcker i svenska jag ska läsa, "Thérèse Raquin" av Émile Zola och "Främligen" av Albert Campus, plus att jag troligtvis behöver läsa om "Faust" eftersom jag gjorde alldrig en annalys på den boken. Så jag har lite att läsa just nu som sagt. Och så har jag lånat en bok från min skolas bibliotek, kände att jag skulle vara lite duktig och läsa något jag sjäv valt. Fastnade då för en autobiografi om Rudolf Nureyev (stor fd balettstjärna) och jag brukar inte vara den personen som väljer att läsa själv och ännu mindre biografier, och typ allra minst (för ändå sysla med det) om balett.
Så nu är min fråga till er

Vad läser ni för böcker just nu?



Bästa hälsningar //
Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Just nu läser jag mest sådana där "serie-böcker", Anita Blake och HORDES-/WARMACHINE-böcker.

2008-09-01 @ 23:30:50
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Hur-man-gör-McDonalds-hamburgar-boken.

2008-09-02 @ 04:29:17
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Jedipojken

Starwars Legacy of the force: betrayal.

2008-09-02 @ 08:20:44
Postat av: Herr Söndag

Japans historia till skolan och när jag har tid, lite mer frivilligt; Kafka på stranden.

2008-09-02 @ 08:23:55
Postat av: Herr Söndag

@Jedipojken



Låter som en riktig sigorionbok. Är den bra?

2008-09-02 @ 08:25:34
Postat av: Jedipojken

Till herr söndag: Ja faktist, förvånandsvärt bra bok, du kan få låna när jag är klar med den

2008-09-02 @ 09:02:29
Postat av: Fröken Lördag

"De tre musketörerna" (visserligen ett halvår sen jag lästa i den men ändå)

"Och vid himlens vida väv" 5e boken om Klanen otori.

"Ture Sventon"

"Vem vill bli Miljadär?" (rekommenderas VARMT och MYCKET till alla! debuterande INDISK författare!)

"Under Huden" (Doris Lessing, också en mycket bra bok!)

Samt "bibel för barn" och "Liftarens Guide till Galaxen"...



ja, jag gillar att läsa mycket samtidigt.

2008-09-02 @ 19:19:36
Postat av: Fröken Lördag

+ X antal recept böcker som jag håller på att utvärdera och analysera... Julbak är i antågande.

Mkt olika praliner verkar det bli och en hel del bullar innan dess!

2008-09-02 @ 19:23:12
Postat av: Tjaaaa

Japans historia läser jag likt Simon just nu. Riktigt intressant och välskriven bok för dom som vill lära sig mer om Japan.

2008-09-04 @ 07:31:07
Postat av: izla

twilight!!

2008-09-07 @ 19:43:32
URL: http://izlaismyhomegirl.blogg.se/
Postat av: Teh Axelius

Om Kriget av Carl von Clausewitz

Du Skall Understundom Dräpa! av Torbjörn Tännsjö

Hitlers Generaler

The Great Gatsby



och går även igen igenom En dag i Ivan Denisovitjs liv av Solsjenitsyn och Mörkrets Hjärta av Joseph Conrad.

Alla för skolans del, i ordning philosophy, philosophy, history, english och svenska.

2008-09-25 @ 21:36:06
URL: http://axelius.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0