Identitet

Hej allihopa!
Idag satt jag och min projektgrupp och skrev om (utökade) vår projektplan. Målet var att vi skulle förtydliga och skriva mer om den lilla gruppens (alltså vi) frågeställning. En massa skratt,  fel sägningar, galna citat och misstolkningar så blev det ändå en rätt lång text kring begreppet identitet. Vi hade ändå väldigt svårt att beskriva vad indentitet var.
Så för att inte färga er med att berätt förmycket om våra svar, så vill jag gärna höra era svar istället.

Vad är/betyder begreppet identitet för dig?



Kramar och glädje från
 // Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

En identitet är bilden man har av sig själv. Oftast bunden till vilket kön man har, vilken krets man umgås med och vilken "stil" man har (m.m.), men inte alltid. En av betydelserna är i alla fall en självbild.

2008-09-30 @ 22:52:57
Postat av: Lekkit

Jag tycker nog att det mer är bilden andra har av dig.

2008-09-30 @ 23:12:01
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Feöken Lördag

det som står i ditt pass...?



jag tycker inte att ens identitet och person är samma sak.



2008-10-01 @ 14:47:51
Postat av: Tjaaaa

Identitet skulle jag säga är allt som föregående kommentatorer skrivit.

2008-10-01 @ 17:01:10
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:) Fin blogg!

2008-10-01 @ 17:03:09
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Magister Fredag

Identitet är ett stort begrepp som jag tycker är gaska svårt att greppa kring.

Jag tror att identitet är dels det du kan påverka själv, så som kretsar du väljer att umgås i, föreningar du går med i etc men också din sexuella identitet och karaktärsdrag. Som du i regel kan göra ganska lite åt.

Allt tillsammans blandat i en hysterisk mix blir du, och din person!

2008-10-01 @ 23:57:31
Postat av: Teh Axelius

Något som kommer vara ovesäntligt när jag tar över världen och introducerar the Overmind.

2008-10-02 @ 09:16:30
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Amanda E S.

2008-10-05 @ 21:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0