Otrogen

Hej allihopa,
såg nyss på någon film eller nått på 1:an som handlade om man och en kvinna i två olika förhållanden, som har varsin bäbis vid ett antal månader gamla. De får någon slags flört och det ena leder till det andra, och sen blir allt mer och mer komplicerat. Men hursomhelst över till dagens fråga:

 Hur skulle du reagera om du fick reda på att din partner hade varit otrogen mot dig?
&
 Hur skulle du reagera om din kompis berättade att han/hon hade varit otrogen mot sin partner?



(bilden är lite random ja vet)



// Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

I båda fallen skulle jag nog bli icke förvånad.

2008-09-23 @ 23:28:15
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Lekkit

Jag har ingen som helst aning. Har aldrig varit i den sitsen och om jag ska vara helt ärlig hoppas jag att jag aldrig hamnar i den.



Jag tror, men jag kan inte veta säkert, att jag nog skulle kunna tänka mig att förlåta någon som varit mig otrogen. Tror visserligen att det är en hel del omständigheter som spelar in, och som sagt var, jag har ingen som helst erfarenhet av det. Har ju inte ens erfarenhet av ett förhållande. :P



Om en kompis kom till mig och berättade att den varit otrogen skulle jag nog försöka få den att berätta det för sin partner. Jag tror att om förhållandet överlever det är det ett bra förhållande som överlever det mesta, medan om det inte håller tror jag att det egentligen inte var ett jättebra förhållande från början.

2008-09-24 @ 01:32:19
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

1. Det beror på.



2. Det beror på.



Om en relation är stark och viktig nog för båda parter så överlever den ett och annat misstag, men det kräver också att otroheten var just ett misstag. Älskar man verkligen sin otrogna partner har man inget annat val än att försöka förlåta denne. Till slut är det upp till den otrogna att visa om relationen verkligen betyder något för denne längre... Överhuvudtaget känner man sig överkörd och övergiven och drar sig undan omvärlden. I alla fall om man är jag.



Hur jag skulle reagera jämtemot än kompis beror helt på hur den reagerar. Om den är uppenbarligen är ledsen och förtvivlad (det är nog inte så himla enkelt att vara otrogen mot någon man älskar heller)hade jag nog försökt stötta'n och uppmana till ett ärligt erkännande inför dennes partner. Hade den varit helt oberörd hade jag nog lackat tyst för mig själv och säga till den att göra slut med partnern som blev bedragen.

2008-09-24 @ 08:43:24
Postat av: Teh Axelius

1. Vetefan... Troligtvis bli deprimerad, men acceptera det hela i ett "hoppas du har ett riktigt bra liv med honom" sätt... Jag är för god, schysst och snäll för mitt eget bästa.



2. Sucka, rulla med ögonen och be denne berätta helheten så jag kan ta ställning.

2008-09-25 @ 21:13:39
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Ifall ni undrar varför jag inte skriver fråga idag så är det för att jag inte kommer in på bloggen. Det nya lösenordet funkar inte för mig.

2008-09-25 @ 22:22:33
URL: http://todaysquestion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0