Stress

Hej kära folket.

Detta är mitt första bidrag till den här bloggen, och det skrivs tyvärr med hjärta och anda med halsen.
Mycket gick snett idag. "Dygnets timmar är allt för få" - Anonym är nog ett bra sätt att beskriva den här dagen på.
Detta leder förstås fram till dagens fråga, en får se det positiva bland negativitetens ibland alltför tjocka dimmor.
För övrigt ska det bli väldigt spännande att se hur dessa måndagsfrågor kommer att te sig, se inte ens jag vet.
Hur som helst:

Hur hanterar man stress?

Kärleksfulla hälsningar, må gott
Mr. Måndag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man tar det lugnt.

2008-09-29 @ 22:37:19
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Magisterfredag

Man dricker te och tänker jaja!

eller så gör man alla saker utan att tänka på att de är många.



Eller så gör man som magistern själv.

Springer fort och jäktat tills man kräks upp maten och springer in i något. Då chillar man.

2008-09-29 @ 22:53:28
Postat av: Herr Söndag

Det gör man inte. Man tänker att saker och ting inte går snabbare eftersom man redan gör sitt bästa, och att om man inte hinner med så var det väl inte meningen att man skulle det. Med ett sunt prioriteringssinne och den inställningen klarar man det mesta. Dessutom behöver man sällan göra allt själv.



Göran på jobbet hälsar till alla.

2008-09-30 @ 08:25:18
Postat av: Fröken Lördag

Planera, planera, planera!

samt när man väl blivit stressad, strejka.

eller göra som Magister Fredag.



ha det!

kramkram

//Fröken Lördag

2008-09-30 @ 09:37:15
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Lekkit

@Herr Söndag: Så har ju somliga ett rykte om att komma minst en timme försent. Hälsa Göran.

2008-09-30 @ 14:50:00
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Det Lekkit sa andrar jag. För övrigt så känner jag mig extremt sällan stressad vilket kan bero på två saker. 1. Jag tar det väldigt lungt när jag har gott om tid och jag vet att jag kommer hinna/klara av något ändå. 2. När det väl händer att jag får ont om tid så gör jag det som behövs göras.



Om det händer att jag råkar strunta i bägge dessa punkter så blir jag oftast inte stressad ändå då det inte tjänar något till. Ta ett djupt andetag(klyschigt, eller hur?), tänk efter när du har tid att ordna det som behöver ordnas och tänk inte mer på det den övriga tiden.

2008-09-30 @ 19:57:54
Postat av: Herr Söndag

@Lekkit: Vilket verkligen inte alltid stämmer. När det stämmer så beror det oftast på priotiteringsbiten. Något annat var uppenbarligen viktigare just då. Gör man allt så bra, effektivt och välprioriterat man kan och ändå inte hinner så var det inte meningen att man skulle hinna. Anser jag i alla fall. Det är ingen idé att stressa upp sig över något man inte kan kontrollera.



Ska hälsa tillbaka till Göran imorgon bitti.

2008-09-30 @ 22:38:37
Postat av: Kavaljer Tisdag

Som många andra redan har sagt. Ta det lugnt och tänk efter lite om det är något som stressar dig som kommer förstöra hela din värld utifall det skulle bli lite sent?

NEJ garanterat är det ett NEJ. Man överlever det mesta och livet rullar på i vilket fall man är stressad eller inte. Så strunta bara i att må dåligt så blir allt mycket bättre.

2008-09-30 @ 22:44:15
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Teh Axelius

@Herr Söndag: Undrar ibland bara över dina prioriteringar... Nån gång kan du väl faktist välja dina kompisar över digitala fickmonster. :P



Personligen brukar jag bara skjuta stressen till sidan. Tills den springer ikapp mig, slår ner mig med ett baseballträ av insikt så att jag inte kan göra annat än att sitta i ett hörn och försöka inte freaka ut.

2008-10-02 @ 09:20:53
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Herr Söndag

@Teh Axelius: Men... men... Mina Pokémon är också mina vänner... Om inte jag tränar dem tar INGEN hand om dem och då blir de ledsna, och det vill du väl inte. ^^(Point taken, men man har ju en image att upprätthålla också.)

2008-10-03 @ 23:46:40
Postat av: Anonym

Sluta att planera allt för mycket, lev livet för in i helvete! Släpp loss!!!

2008-10-05 @ 21:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0