Hostig...

Känner mig synnerligen hostig nu på sista tiden. Efterskalven från (ytterligare) en dryg förkyldning. Det är svårt att acceptera en förkyldning när det är så bra väder som det nu precis varit. Jag tror att bland det drygaste jag varit med om var när jag hade en obotlig och vidrig hosta under min kusins farfars begravningscermoni. Inte okej. Att ha kikhosta och hosta till man spyr är också ganska drygt.

I relation till detta: Vad är det drygaste/vidrigaste/jobbbigaste som hänt dig i samband med hosta? Berätta.


Se så grönt och vackert det kan bli om man googlar efter "hosta".

// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Jobbig lunginflammation => jobbig hosta.

2009-04-27 @ 00:27:08
Postat av: Teh Axelius/General_Onsdag

Hosta+Förkylning som sätter sig och täpper till halsen så att man inte andas och samtidigt triggar kräkreflex...

2009-04-27 @ 08:56:34
Postat av: Kapten Torsdag

Ja, asså, just nu har jag ju på grund av förkylning fått någon form av beläggning i gomen som gör att allting smakar bajs.

2009-04-28 @ 13:11:15
Postat av: Lekkit

Att grovhosta så att man inte kan sova så fort man råkar röra lite på sig. Detta i kombination med en näsa som är fylld med snor, så att man måste vända sig lite då och då bara för att det inte ska rinna snor över hela kudden.

2009-04-28 @ 21:43:23
URL: http://lekkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0