Nattmacka!!

Du är uppe sent en kväll. Du har ätit middag för ca fyra timmar sedan och du känner hur hungern kryper på igen. Det finns en ultimat lösning på problemet. Du kikar i köket efter ingredienser till en riktigt god nattmacka. I köket finns (,hux flux) alla möjliga pålägg, bröd och övriga ingredienser.

Vad har du på din ULTIMATA nattmacka?



Min macka skulle baseras på ett ciabatta-bröd som skurits itu. Sedan skulle jag ha på rikligt med majonäs. På majonäsen skulle jag lägga ett lager sallad och därpå ett lager goudaost. På osten kommer ett fint lager med old english marmelade. Sedan kommer ett lager med pepparsalami. Därefter ett stekt ägg. På ägget kommer ett lager gurka, skivat med osthyvel. På gurkan, rikligt med salt. Sedan kommer en hamburgare (utan bröd såklart) med ett lager rödbetssallad. På rödbetssalladen kommer lite smörgåsgurka och sedan en tomatskiva. Därefter en klick Tzatziki. Sedan lite stek paprika tillsammans med brynt purjolök och uppstekt kokt potatis. Kronan på verket blir en skiva stekt kasler samt en skiva grillad haloumi. På den andra halvan av ciabattan breder jag uter en hel advokado (och avlägsnar förstås skal och kärna). Därefter slår jag ihop kreationen min och äter den INTE i sängen.

Nu ska jag äta frukost.

// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

I skuggan av den här frågan var min frukost patetisk....

2009-08-23 @ 11:40:55
Postat av: Love Guy

Jag lyckades få till min ultimata nattmacka för några månader sen, precis efter min student. Smör, ost, rostbiff och kokt ägg var ingredienserna till vad som kan ha varit det godaste jag någonsin ätit under den tidpunkten på dygnet.

2009-08-23 @ 12:07:02
Postat av: Lekkit

Något bröd jag tycker är gott med det pålägg jag känner för då. Det viktigaste är inte vad som är på utan att man tycker att den passar för tillfället. Vilket för det mesta är någonting att äta när man är hungrig.

2009-08-23 @ 14:32:43
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Wompa

Ciabatta med tzatsiki! Kan inte komma på en bättre macka asso.

2009-08-23 @ 16:36:00
Postat av: Anonym

En knäckemacka (sk. julknäcke) med hemgjord leverpastej.

Dock behövs det inmundigas 2-3 stycken för att man ska bli nöjd.



Och självklart en kopp te till!

2009-08-23 @ 17:37:59
Postat av: Kavaljer Tisdag

Rostad ciabatta med mozzarella, tomat och pesto.

2009-08-23 @ 21:16:22
Postat av: Magister Fredag

Ost, skinka, rostat grovt bröd.

2009-08-23 @ 21:40:00
Postat av: Rebecca♥

Min nattmacka... en stor grov bulle med keso, pastrami, tomat och gurka + flingsalt. MUMS! Dricka = mjölk.. vad skulle du dricka till din?

2009-08-23 @ 22:05:38
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

@Rebecca♥



Förmodligen skulle jag dricka ljummet nyponte. Eller vatten, vatten är underskattat.

2009-08-23 @ 23:42:06
Postat av: Fröken Lördag

Mitt namn kom tydligen inte med.



Mitt svar:

En knäckemacka (sk. julknäcke) med hemgjord leverpastej.

Dock behövs det inmundigas 2-3 stycken för att man ska bli nöjd.



Och självklart en kopp te till!



... men det hade ni nog redan listat ut

2009-08-24 @ 08:16:03
Postat av: Axelius

En stor bergis limpa delad på mitten, en skiva flintastek, lager med bacon, lager med salami, hackad och fräst chili och vitlök, sedan en till skiva flintastek.

Släng brödet och ät bara köttet.

2009-08-24 @ 18:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0