Värt!

Jag har lyckats ta över radion på jobbet, det innebär att istället för MixMegapol spelas det P3 (så mycket bättre!).
På radioschemat står alltså Morgonpasset fram till klockan 10, sen blir det en timme med Hallå P3 och mellan 11 och 13 är det Brunchrapporten. Dagen avslutas sedan med en timme P3Musik.

Dagens fråga hade jag faktiskt tänkt sno från onsdagens avsnitt av Brunchrapporten. Appropå skandalen med gotlands landshövding disskuterade de människorsvärde. Om alla människor faktiskt har samma värde, och om det finns någon formel på hur man räknar ut en människas värde. 

Så min fråga blir;
Hur tycker du formeln för människovärde ska vara?

http://www.sr.se/sida/arkiv.aspx?programid=3182&date=2009-07-01
Gå ner till 29e Juli om du vill lyssna på vad de kom fram till på radion.



Kram!

//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Magister Fredag

Fekkenation + brawl + friskis = vääärt



typ

2009-08-02 @ 00:40:24
Postat av: Tjaaaa

if(Human==Noah)



Mindre värd.



Ett mer seriöst svar skulle vara att jag inte tycker att den ska se ut på något sätt, då jag ej anser att man kan värdera människor.

2009-08-02 @ 17:26:50
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag kan inte svara eftersom jag inte vet vad jag skulle kalla människovärde. Eller ens vad människovärde är.

2009-08-03 @ 14:52:09
Postat av: Herr Söndag

Det finns ingen formel som skulle kunna användas generellt eftersom varje människa värderas olika av olika människor. Rent objektivt borde ingen människa vara mer värd än något annat. Det är i andra människor vi egentligen får ett värde.

2009-08-11 @ 08:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0