Kapet!

Min inneboende frustration såhär i juletider har sått fröet till denna fråga.

Är du bra på att slå in paket?




Jag är väldigt pysslig och fingerfärdig. Jag är bra på att fläta och klippa pappersdockor och knepa och knåpa med pilliga grejer. MEN: Jag är skitdålig på att slå in paket! Jag kan inte ens slå in vanliga fyrkantiga saker snyggt! Jag förstår inte vad felet är. Det blir bara bubbligt och ojämnt och osnyggt. Det brukar sluta med att jag sätter på jättemycket krullsnöre för att dölja misären. Om ett paket till äventyrs ser tjusigt ut vid första anblicken brukar baksidan se ut som ett skämt. Ja! Det är inte lätt!

/Markis Måndag

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Jag är bra på att få paket att se estetiska ut, men i grund och botten är jag inte särskilt bra på det.

2009-12-14 @ 14:43:45
URL: http://deathtrapen.blogg.se/
Postat av: Lekkit

Jag kan få ett paket att se snyggt inslaget ut, men jag brukar föredra att få det att se lite galet ut istället.

2009-12-14 @ 15:50:42
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

@Lekkit: Låter lite som en dålig ursäkt :P



Jag är inte bra men är heller inte jättekass.

2009-12-14 @ 17:46:07
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag är fett bra på att slå in paket! Ok har lite problem med krångliga former och storlekar. Är grym på att variera mig när jag bara slår in rektangulära/fyrkantiga paket. Är grym på att pimpa dem sen snöre i olika former och storlekar!

2009-12-14 @ 20:12:14
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Fröken Lördag

Ja. I min familj har vi en tradition av att göra så konstiga paket som möjligt (gärna i en kartong inlindad i wellpapp och instoppad i en toapappersrulle för att sedan bli nedstoppad och inborrad i en trälåda, och trälådan får gärna ha någon konstig form eller format)...

Detta har gjort att jag har blivit ganska bra på att slå in paket. Framförallt tycker jag det är fruktansvärt roligt att slå in typ diamantformade kartonger!!! =)

2009-12-14 @ 21:25:45
Postat av: Magisterfredag

Jag har ärvt min mors urusla tålamod så svar: Nej

2009-12-14 @ 23:09:11
Postat av: Lekkit

@Tjaaaa: Det kanske det gör, men i så fall går jag in rätt hårt för att få ursäkten att se bra ut. Kommer du ihåg presenten som var inslaget i snabbnudelpaket?

2009-12-15 @ 13:13:06
URL: http://lekkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0