Lördagsesaga

Jag smsar en hel del (som de flesta troligtvis har märkt) vilket gör att jag kommer i ständig kontakt med T9systemet. Detta system är ju verkligen en bra, trevlig och hjälpsam uppfinning. Men bara när den fungerar.

Min kära telefon (och alla andra telefoner (2st) jag någonsin ägt) vägrar behålla vissa ord som jag lägger in. Gruka, tårta, tårtor, kaka, kakor, kladd, kladdkaka osv. osv. osv.
Det jobbiga är att de orden som inte sparas är just de ord jag använder förhållandevis ofta.

Vilket ord är du mest irriterad på/förvånad över att det inte finns/finns i T9systemet?




Jag skulle helt klart säga att frånvaron av ordet "godmorgon" är ganska irriterane eftersom jag ändå använder det ca en gång om dagen och dessutom finns "godnatt" med.

//
Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

YEAH!



Men det är lugnt nu, jag har fixat min mobil.

2009-12-12 @ 19:43:15
Postat av: Kavaljer Tisdag

Mårs/Mors?

2009-12-12 @ 21:29:27
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Tjaaaa

Wtf/saer.

2009-12-12 @ 21:38:58
Postat av: Magisterfredag

bög

2009-12-13 @ 10:19:19
Postat av: Lekkit

En massa ändelser. Man tycker att om böjningen bananerna finns så borde bananernas också finnas, men icke sa Nicke...

2009-12-13 @ 10:40:27
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kavaljer Tisdag

@Lekkit

Fast det har systemet gjort så att de har en massa ändelser som egna ord för att minska antalet ord som läggs in.

Fast ändå har de lagt in ord som "Dubbelfitta" vilket jag inte har någon anning om vad det är. Däremot så finns inte ordet dubbelsäng i många telefoner.

2009-12-13 @ 14:52:58
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Lekkit

@Kavaljer Tisdag: Grejen är att de inte är konsekventa.

2009-12-14 @ 00:32:35
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Wompa

För gamla hoggare var det i det närmaste ett internskämt att det blir "emotadn" om man försöker skriva "fontänen". Många omtolkade det givetvis till emotand. Skojigt! Sen är jag otroligt irriterad på att "jävla" blir "katja". Att "bajs" blir "baks" tycker jag dock mest är underhållande.

2009-12-14 @ 12:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0