Nervositet



Imorgon så har jag mitt första oficiella friskis och svettis-pass och jag är galet nervös. Jag kan passet och jag känner att det kommer gå bra men ändå. Jag sitter här med tusen fjärilar i magen och kommer garanterat inte kunna sova på massvis av timmar. Så frågan blir då förstås:

Hur hanterar du nervositet?

Och bonusfrågan:

Vilka kommer på min diplomering imorgon klockan 11:00 på friskis och svettis Gärdet? Ring om du vill ha vägbeskrivning, jag har ingen möjlighet att svara på sms.

Kram från Magister Fredag


Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag brukar ta några stora andetag. Lugna ner kroppen så jag har kontroll över den. Sen köra på som faaan.

2009-12-11 @ 19:49:44
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Fröken Lördag

Jag brukar avstressa andra. Speciellt inför prov m.m. Lugnar man andra, hinner man inte bli nervös själv. Att intala sig att man kommer att överleva hur det än går brukar också bli bra.



Tyvärr kan jag inte komma imorrn :(

2009-12-11 @ 20:54:07
Postat av: Wompa

Jag kör nog den där klyschiga att andas djupt och slappna av i hela kroppen. Det har dock hänt att jag slappnat av så mycket att jag helt tappat fokus på det jag ska göra sen, så don't overdo it!

2009-12-12 @ 09:24:25
Postat av: Lekkit

Beror på vad det är för nervositet. Om det är så att jag är nervös inför något som jag vet ska hända typ dagen efter brukar jag försöka göra så liten grej av det som möjligt. Är det typ att jag håller på att klara någon svår boss i något spel brukar jag försöka slappna av så mycket som möjligt utan att tappa kontrollen.

2009-12-12 @ 18:03:43
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Brukar klara mig med att andas lite och sedan påminna mig själv om att det är lugnt även om allt inte går precis som man planerat. Och så brukar jag whine:a lite om jag har chansen.

2009-12-12 @ 19:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0