Alla dessa problem.

Söndagen den femtonde februari har varit en ganska stökig dag. Efter att ha fungerat bra ett tag har min kära rumskamrats dator dukat under. Grafikkortet överhettas av så vanliga saker som att se på film. Detta har hållit på en längre period då den förbättrats och försämrats från dag till dag ibland.

Idag kände även min nya portabla hårddisk att den fick för lite uppmärksamhet och begick någon form av sepukku (rituellt självmord) i smyg. Det är bara min dator som kan upptäcka enheten och hon vägrar läsa innehållet på den och föreslår att jag ska formatera den, vilket lämpligt nog inte heller går. Surt. Det är väl bara att bita ihop antar jag.

Har du listat ut vad dagens fråga kommer att handla om? Va?! Datorproblem? Näää... Du är så sjukt begåvad att det inte är sant. Faktiskt. Jag tror jag formulerar den nu innan jag passerar tolvslaget.

Vad var ditt senaste teknologiskt relaterade problem? Beskriv gärna när och hur vidrigt det var.

Inte lika kul som att välja bort en av fyra bilder? Det vore ju lite sämst att ta samma fråga två veckor i rad... Helvete! Fem minuter kvar. Bild. Bildbildbildbildbild. *google*



Såja. Riktigt relaterad bild. tre minuter kvar. Riktigt bra marginal. Två... Ojdå. Oh well.

// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Att min startmeny inte ville hoppa ner som jag vill att den ska. Det löste sig när jag insåg att X-Chat hade låst sig.

2009-02-16 @ 01:18:05
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kavaljer Tisdag

Tjea jag kommer nog inte ihåg mitt senaste men ett jobbigt problem var i höstas när jag skulle göra en film med bara svart text (i form av olika frågor) på vit bakrund. Jag använde då Windows Movie Maker, vilket var mega sämst. Såfort jag arbetade med mer än 2-3min material så låste programmet sig efter 3min. Så jag var tvungen att spara hela filmen i tre mindre delar först, för att sen slå ihop de tre fort som faaan och göra en ny fil innan programmet låste sig igen.

Det tog sjuuukt mycket längre tid än vad jag trodde att det skulle.

2009-02-16 @ 08:34:17
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Tjaaaa

Det var antagligen när vi märkte att min CPU-fläkt inte var igång.

2009-02-16 @ 11:16:09
Postat av: Teh Axelius

När min gamla 500mb hårddisk slutade fungera, visserligen någorlunda väntat, men jag har fortfarande hopp i den, eftersom jag tror att det nog bara är kontakten som är lite messed up.



Eller förresten, är nog min mus som har glappat sen ett bra tag tillbaka och nu vägrar funka.

2009-02-16 @ 12:42:11
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Magisterfredag

min dator superdog, man kunde inte ens komma in på windows innan det blev svart!

2009-02-16 @ 16:28:56
Postat av: Kapten

Jag hänvisar till Herr Söndags grundtext.

2009-02-16 @ 23:43:44
Postat av: Fröken Lördag

Mitt Internet som är ständigt döende utan att någon hittar nåt fel på det. Börjar tro att det kära Internetet är hypokondriker

2009-02-20 @ 15:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0