AEVENTYR!!!1!

Om du fick bestämma själv; Hur skulle det ultimata äventyret vara? (Vilka aspekter är viktiga och vilka vitala plottwists finns däri?)

Lite saker att fundera på är vad det ska vara för ton på äventyret.
  • En hårdkokt detektivstory som går ut på att leta efter ledtrådar och hitta mördare?
  • En lång vandring till en ödesdiger plats där vägen, liksom målet är farofyllt värre?
  • En flykt, där äventyrarna behöver ge sitt allt för att inte bli fångade och/eller uppätna?
  • En jakt eller kamp mot klockan där hjältarna behöver fånga och döda Lekkit innan han doppar Malom i flytande kväve?
  • En skattjakt; l00t?
  • Ett anfall mot en färstning som hjältarna ska hjälpa till och beskydda?
Flura och kombinera hur mycket du orkar. Egentligen räckr det med nyckelord, idéer och koncept. GO!

(Bild var det också... Sådär ja.)

Good evening, good afternoon and good night. // Herr Söndag.

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Det ultimata äventyret innehåller allt som är roligt för den som spelar. Men om jag fick välja vad som skulle vara det ultimata äventyret skulle jag nog välja någon form av dungeon crawling. Tänkt dig att alla skulle gilla det. Det skulle underlätta så sjukt mycket för alla andra.

2009-01-18 @ 19:22:56
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är ganska jobbigt med äventyr. Jag tänker att jag och Ursula chillar nere i vattnet sen så kan någon komma och rädda mig!

2009-01-18 @ 21:07:48
Postat av: Anonym

Den där förra kommentaren var min

2009-01-18 @ 21:08:18
Postat av: Anonym

Mitt namn står ju inte!



Nu blir det här tredje saken jag skriver!



/Frustrerade blogg-hälsningar från magisterfredag

2009-01-18 @ 21:09:58
Postat av: Kapten Torsdag

Fria val, episk story, kreativa lösningar krävs.

2009-01-18 @ 21:13:40
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Det ska vara ULTIMAT! Lite som UA - kampanjen.

2009-01-19 @ 12:45:02
Postat av: Teh Axelius

Vad som helst, bara det är coolt som faen. Gärna mycket valmöjlighet som spelare och kunna spela sin roll fritt.

2009-01-22 @ 22:44:02
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Kavaljer Tisdag

Det ska vara knark raktigenom, lots of story backstory, filling story. Ancient backround, future, karaktärsutveckling. Mycket växlande mellan uriforisk glädje och total missär och all gråskala därimellan. Plus det ska ha många åter anknytningar till karaktärer man trodde försvunnit eller som man inte tänkt skulle vara vicktigt och lika så med platser och ting.

2009-01-24 @ 00:07:02
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0