Likheter

Hej allihopa,
jag har fått höra att man ofta dras till från som liknar en själv. Först ofta i utseendet och sen personligheten. Lika så skapar man vänner och bemöter folk olika. Det ska vara något undermedvetet och varför vi gör det vet jag inte ens. men men....
Vilka likheter kan du komma på att du delar med dina nära och kära? (Utseende, intressen personlighet?)
&
Vilken
(fiktionell)karaktär tycker du att du har mest likheter med? Bra som dåliga.
Är inte likheten slående?

Hällsningar från en tidig // Kavaljer Tisdag


Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Fråga ett:

Jag är sååå alternativ.



Fråga två:

Jamen, du har ju uppenbarligen redan svarat åt mig. Tack så mycket.







...mummel mummel vidriga vider...

2009-01-26 @ 18:13:15
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

För det första så vill jag göra reklam för min fråga eftersom vidret postade på samma dag och efter mig. För det andra så svarar jag gejming på första frågan och på den andra så svarar jag Rettasu från Tokyo Mew Mew efter att ha gjort ett mycket korrekt test.

2009-01-26 @ 20:08:42
Postat av: Teh Axelius

Umm... de tjejer som jag har dragits främst till den sista tiden är korta (nåväl, ungefär ett huvud lägre) och någorlunda nätta... Å andra sidan är de smarta, så där är åtminstone nåt.

Ofta har de också glasögon eller linser för den delen, medans jag har 20/20...

Å andra sidan så är de flesta kompisar jag är med någorlunda nördiga, tycker att intresse är viktigare än allt annat. Liksom, om man jämför folk jag känner finns de med negativ längd likaväl som de som går med huvet bland molnen, tunna och... well jag.



Hmm... Bästa matchen med en fiktionell karaktär är väl svårt, liv som mitt är väl inte vidare intressant. Men bäst är väl Konata från animen/mangan Lucky Star

2009-01-26 @ 20:12:33
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Magisterfredag

A:

Går det verkligen att svara generellt på en sån fråga? Jag upplever att olika sidor av mig kan hittas i olika människor i min närhet.



Jag är väldigt elitistisk - det är många av mina vänner också

Sen gillar jag att höras och synas väldigt, väldigt mycket - mamma, pappa, mormor, bror,bror syster, sen typ alla mina vänner - med något undantag?

Dramaqueen kan vi hitta i en del överanalyserande i en hel del också.



Men nu har jag det! Nästan av alla mina kompisar befinner sig till vänster om mittsträcket på den politiska linjen.



B:

Å.. En mix av Hermione Granger, Professor Trelawny, Bellatrix Lestrange och Lille skutt!

2009-01-26 @ 22:21:13
Postat av: Lekkit

A: Det är klart att man kan analysera och säga att alla jag känner har någon likhet med mig, men det kan man säga om i stort sett alla, vare sig jag känner dem eller inte.



B: Cronos de Medici http://img123.imageshack.us/img123/2584/230pxcronosgxhp0.jpg

Hirako Shinji Hirako%2520Shinji.jpg" rel="nofollow">http://www.bleachportal.net/fanart/artwork/1213455242Hirako%20Shinji.jpg



Tror att det i båda fallen har att göra med frisyren. Finns nog någon karaktär som jag liknar mer än utseendemässigt, men ingen jag kommer på just nu.

2009-01-26 @ 22:34:25
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

A: Jag delar hemskt många olika aspekter med olika familjemedlemar och vänner. Lite för många för att riktigt ta upp här.



B: Jag har åtminstone en och annan likhet med Runar Tvålfager. Inte mist fysiskt. Titta bara...



_51810w.jpg" rel="nofollow">http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00051/NOJE-13s36-runar-12_51810w.jpg

2009-02-07 @ 09:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0