Schack

Hej alla glada!
Jag har ett schack med disney hjältar och skurkar istället för pjäser. Det har varit inspiration för dagens fråga.

Om du skulle ha ett schack med specialgjorda pjäser, vad för karaktärer skulle alla pjäser vara?
Mina kungar skulle vara avbildningar av mig. Mina drottningar skulle vara Ariel från Disneys Den Lilla sjöjungfrun. Mina löpare skulle vara små ballerinor, springare skulle vara Pikachus och torn skulle vara Nintendo Game Cube kontroller. Och sist men absolut inte minst så skulle jag ha små gosedjursgrisar som bönder.

http://konst.files.wordpress.com/2007/10/chess.jpg

// Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Kungen skulle vara Mike/Lekkit.

Damen skulle vara Malom/Katya.

Löparna skulle vara Sigorion.

Hästarna skulle vara Börje/Elektriskt monster.

Tornen skulle vara Errer/Stenmonster eller dyl.

Bönderna skulle vara Shiori/Små äckliga minions.

2009-07-16 @ 07:10:17
Postat av: Magister Fredag

Kungen: Hans Rosenfeldt

Drottningen: Bellatrix

Löparna: Skrik och Panik

Hästarna: Testraler

Tornen: Peach

Bönderna: små Mikaels (den sämsta på minuten-domaren någonsin!)

2009-07-16 @ 13:12:17
Postat av: Jedipojken

The rebellion side

Kungen: Amiral Ackbar

Drottningen: Leia Organa

Löparna: Wedge antilles och Luke Skywalker

Hästarna: X-Wings

Tornen: Chewie och Han solo

Bönder:Rebel Soldiers



THE EMPIRE

Kungen: Darth Sidious

Drottningen: Darth Vader(ja jag vet, men shit)

Löparna: Mara Jade och Apprentice

Hästarna: Bobba Fett och Bossk

Tornen: Major-General Maximilian Veers och Amiral Firmus Piett

Bönder: Stormtroopers

2009-07-16 @ 13:35:53
Postat av: Jedipojken

Jag och Robin satt tillsammans och Pysslade ihop mitt svar. So you know.

2009-07-16 @ 13:36:49
Postat av: Lekkit

Vita:

Simon Belmont - Kung

Sonia Belmont - Drottnig

Grant Danasty - Löpare

Alucard - Hästar

Cornell - Torn

Maria Renard (ung) - Bönder



Svarta:

Dracula - Kung

Carmilla - Drottning

Succubus - Löpare

Graham Jones - Hästar

Döden - Torn

Zombie - Bönder

2009-07-16 @ 17:26:44
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Love Guy

Vita:

Chuck Norris



Svarta:

McGyver



Mitt Schack skulle inte behöva fler pjäser.

2009-07-17 @ 13:12:57
Postat av: Fröken Lördag

Kungen skulle vara Hercule Poirot

Damen skulle vara Miss Marple

Löparna skulle vara Änglar

Hästarna skulle vara Strutsar

Tornen skulle vara Hagrid

Bönderna skulle vara Bäbisar (vetevärmare alltså)

2009-07-18 @ 21:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0