Självälskande.

Kort och gott.

Anser du att man kan älska sig själv?

Motivera ditt svar. Bara ett simpelt ja eller nej är i det här fallet inget giltigt svar.

Jag anser definitivt att man kan älska sig själv. Denna kärlek kan då te sig som lycka (i form av att man är nöjd med sina omständigheter) eller på något annat, oftast positivt sätt.

Jag kan dock förstå ett nej med motiveringen som Fröken Lördag lär skriva så det beror ju givetvis också på hur man definierar älska.

Narcissus. Han tog väl det hela kanske lite väl långt.

Må väl.

// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Magister Fredag

Klart man kan!

Är man fett nöjd med hur man är och hur man beter sig så ja! Det är liksom en känsla som säger: Jag är fett värd

2009-07-27 @ 00:07:51
Postat av: Lekkit

Har aldrig upplevt det på samma sätt som Narcissus, så det kan jag inte svara på. Däremot kan man ju tycka om sig själv på samma sätt man kan tycka om t ex en film eller en låt. Jag tror att alla här vid något tillfälla påstått sig älska en film eller låt, så ja, man kan älska sig själv.

2009-07-27 @ 03:42:30
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kavaljer Tisdag

Klart man kan! Man måste kunna älska sig själv för att kunna älska någon/något annat.

2009-07-27 @ 14:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0