Vad borde du ha lärt dig i skolan`?

Hej allihopa,
Har ni något speciellt minne som ni minns från skolan som ni vet att ni inte kommer att glömma? Jo jag har ett (eller mer ett set av minnen) det är om min Samhällskunskapslärare i gymnasiet. Även om jag inte tyckte om henne eller hennes metod att undervisa, speciellt inte när hon verkligen inte fungerade för min klass (allas betyg i klasses växlade mellan MVGs och IG hela tiden utan någon direkt motivering så det var lite förvirrande).  Men något har hon iaf. lärt mig. Det är att det inte finns något som är rätt eller fel. Regeringen och lagar har inte alltid rätt och bör ifrågasättas. Religionsfrihet bör också ifrågasättas lika mycket som nationalism. Min lärare fick mig att börja analysera hur allt hänger ihop, samhället, individen och världen. Jag har insett att det vi idag tycker är självklart kommer kanske vara helt sjukt och radikalt konservativt inom en snar framtid. Vem vet? Ok det kanske inte har varit endast hennes förtjänst men hon sådde iaf ett frö för sådana tankar i mig och det har jag henne att tacka för.

Vad har du lärt dig från skolan som du nog aldrig kommer att glömma?



// Kavaljer Tisdag



Kommentarer
Postat av: Lekkit

Att Freud var jude. Tror nog att det kommer dröja ett tag innan jag glömmer ordklasserna. Och vad seche-cheveux är för något.

2009-07-22 @ 02:05:40
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Lekkit

Var min accent blev av är det dock ingen som vet...

2009-07-22 @ 02:06:42
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

En fruktansvärt massa Börje-äventyr.

2009-07-22 @ 10:00:31
Postat av: Magister Fredag

Att folk inte kan någonting

2009-07-22 @ 15:40:40
Postat av: Magister Fredag

glömde att jag vill ge beröm för den fina frågan!

2009-07-22 @ 15:47:41
Postat av: Magister Fredag

'ville

2009-07-22 @ 15:47:57
Postat av: Herr Söndag

Att medvetenhet och konsekvens är att eftersträva. Av Arne Dahlbäck. En riktigt fin prick.

2009-07-22 @ 17:38:59
Postat av: Wompa

Av att ha gått en termin på brandmanslinje: Jag kommer nog aldrig glömma hur det känns att rökdyka i en gummimask med 20-kilostuber på ryggen. Alla ljud är dämpade och man hör bara sina egna andetag av syrgasen, som man liksom känner inte riktigt är vanlig luft. Varje gång man andas in låter man som Darth Vader. OCH man krälar i en labyrint som ledarna går och bygger om medan man är där inne och man vet att syret tar slut efter två minuter. Dessutom är tunnlarna man kryper i lagom låga för att man inte ska kunna gå på alla fyra (tuberna slår i taket) men så höga att man känner sig dum om man ålar. Wahahahaha :D

2009-07-23 @ 11:50:56
Postat av: Fröken Lördag

-e

-es

-e

-ons

-ez

-ent



Önskad temperatur - Mjölets temperatur +- Bagerifaktorn = Tillslagets temperatur



Och en massa annat.

2009-07-23 @ 17:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0