Föräldraskap.

Ojdå! Vad är då detta? En Söndagsfråga på en Söndag. Skriven mitt på dagen dessutom! "Herr Söndag måste ha för lite att göra." tänker du nog, och det ligger det förmodligen någonting i.
   Jag läste en kommentar på Magister Fredags (synnerligen trevliga) fråga, som var skriven av Lover Boy. Det är denna kommentar som står som inspiration för dagens fråga.

Om du fick välja, hur gammal skulle du vilja vara när du blev förälder?

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att bli far om sisådär tio år. Vid de laget borde jag ha lite mer koll och framförallt, jobb.

Pic almost related.

// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Magister Fredag

Magistern tackar för berömmet och levererar svar på frågan:



Jag tror inte att barn kommer att vara en nödvändighet i mitt liv. Kanske får jag det kanske får jag det inte. Det beror på vilka förutsättningar jag kommer att ha i mitt liv.

2009-06-21 @ 16:50:27
Postat av: Lekkit

Till att börja med tror jag nog att du ljuger. Finns inga kommentarer av Lover Boy, bara en viss Love Guy.



Sedan tror jag, precis som Magister Fredag, att barn inte kommer vara någon nödvändighet i mitt liv. Som det ser ut nu kommer jag ju inte bli förälder över huvud taget, något jag trivs ganska bra med.

2009-06-21 @ 18:35:11
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kapten Blåsjø

2009-06-21 @ 19:03:27
Postat av: Kapten Blåsjø

Kanske 25-30.

2009-06-21 @ 19:04:15
Postat av: Love Guy

Vill helst bli förälder ganska tidigt, så att jag får ut så mycket av livet som möjligt. Samtidigt vill jag ju inte bli förälder innan jag har lämpande kvalitéer. Och så måste man ju hitta världens bästa fru också. Så mitt svar är väl så fort som jag är mogen.

2009-06-21 @ 23:02:16
Postat av: Herr Söndag

@Lekkit



Lover Boy, Love Guy. Samma sak. :P

2009-06-23 @ 00:42:41
Postat av: Froken Lordag

REnt kanslomassigt skulle jag nog kunna ha barn redan nu, dock ror jag att det ar bast att vanta ett tag framforallt for allt det praktiska. Men forhallandevis tidigt far jag val svara...

2009-07-03 @ 11:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0