På minuten!


(Panelen i radioversionen)


Äntligen är Magistern tillbaka efter två veckors failande!
Igår närvarade jag vid Kavaljer Tisdags studentmottagning och överlämnade en present som jag var oerhört stolt över och som jag fortfarandande, såhär flera dagar efter att jag gjorde den, känner att det är bland det bästa jag gjort! En brädspelsversion av det populära radioprogrammet "på minuten"

Och nu över till själva frågan:

Om du var ansvarig för "på minuten" vilka skulle du då ha på följande poster:

Panelmedlem 1:
Panelmedlem 2:
Panelmedlem 3:
Panelmedlem 4:
Programledare/domare:
Överdomare/producent:

För er som känner er lite osäkra på vad det här faktiskt är för något eller vad för typ av uppgifter de olika deltagarna har bifogar jag två länkar:

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramID=1307
http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5_minuten

Bästa examenshälsningar från
Magister Fredag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag skulle självklart själv vara medlem nummer 1.

Sen skulle jag ha Ketil som panel medlem nr. 2

Nr3. Skulle vara skiftande men vanligtvis Miranda.

Och nr 4. skulle vara mer skiftande men vanligast med Amanda.



Anledning: 1 Jag själv är ju bäst. 2 För Ketil är bra på både grammatik och följa regler. 3 För Miranda var svår att hitta fel på under brättelserna. 4 för att hennes historier var så olika alla andras men fungerade ändå väldigt bra.



Programledare/domare: Anton Jordås, av anledningen att han kan både vara väldigt dryg och över petig men också kan låta saker slinka igenom för det sköna nöjets skull.



Överdomare/producent: Pia Johansson. För hennes erfarenhet och kreativitet som kan fungera väldigt bra i att hitta på bra o rolliga priser.



2009-06-12 @ 15:08:59
Postat av: Magisterfredag

@ Kavaljer Tisdag

Underbar laguppställning!

Jag ser fram emot många år i etern!

2009-06-12 @ 15:33:08
Postat av: Magisterfredag

Panelmedlem 1: Pia Johansson vik. Amanda Svalling

Panelmedlem 2: Anton Jordås vik. Aiman Josefsson

Panelmedlem 3: Miranda Abrahamsson vik. Petra Mede

Panelmedlem 4: Noah Hellwig vik. Joel Ekman

Programledare/domare: Kettil Brochmann

Överdomare/producent: Kajsa Ingemarsson



Pia - Självklar, hon har varit med länge och är lagom utspårad. Vikarie: Amanda - fullt engagemang och underbart partisk



Anton - snygg, bra och ständigt i roll. Vikarie Aiman: För att hon skulle bli lagom sur och spexig



Miranda - för att hon var sjukt bra. Vikarie Petra: För att hon låter varje gång någon går i mål



Noah - full energi och lagom bra. Vikarie Joel: För att han skulle ha de konstigaste historierna



Programledare Kettil - Noggrann och grammatiskt korrekt samtidigt som han kan bejaka konstiga resonemang



Kajsa - för att hon är sjukt dryg och lite smårebellisk

2009-06-12 @ 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0