Skolan

Igår tog jag då Studenten. Skolan är slut egentligen för alltid, om man nu skulle vilja det. Det skreks och gräts och skrattades konstant i skolan igår innan alla till slut (äntligen?) fick springa ut på den välfyllda och kyliga skolgården. Jag kände mig ganska bortkommen där på gården bland skriken, sången och den allmän glädje yra som pågick runt om mig. Är skolan verkligen så hemsk att glädjen när berättigad? Jag tycker väl egentligen att det är mer skrämmande än extremt underbart att lämna skolans värld.

Så min fråga idag är;
   Vad är det som är så hemskt/ mest hemskt med skolan? Och varför är det så underbart att komma därifrån?



//
Fröken Lördag.
On time this week.


Kommentarer
Postat av: Magisterfredag

Jag tror att det handlar om att man tar ett definitivt steg in i vuxenlivet. Så länge du går i skolan räknas du som barn

2009-06-06 @ 14:41:26
Postat av: Fröken Lördag

Magisterfredag = Är det så hemskt då? Att räknas som barn alltså.

2009-06-06 @ 16:00:51
Postat av: Love Guy

Att räknas som barn är antagligen i dom flestas ögon inte lika spännande som att räknas som vuxen. Man har ju räknats som barn hela livet liksom, folk är väl sugna på förnyelse?

2009-06-06 @ 20:38:45
Postat av: Magisterfredag

@ Fröken Lördag



Ja jag tror faktiskt det. Jämlikheten är viktig för människor. Iaf den tänkta jämlikheten

2009-06-07 @ 00:05:14
Postat av: Magisterfredag

@ Fröken Lördag



Ja jag tror faktiskt det. Jämlikheten är viktig för människor. Iaf den tänkta jämlikheten

2009-06-07 @ 00:05:31
Postat av: Lekkit

Det är inget fel på skolan. Det är bara roligt att få en ny anledning att dra ut och supa.

2009-06-07 @ 11:30:19
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kavaljer Tisdag

Vardag och rutiner.

För att man kan bryta en av sina största vardagsrutiner.

2009-06-08 @ 14:25:38
Postat av: Impuls

För min det var iaf gymnasiet..felvald linje o.O

Annars är skola helt owkay ^^

2009-06-12 @ 21:14:01
URL: http://impulssjukan.blogg.se/
Postat av: flumfia

Det är plötsligt tillåtet att ge utlopp för massa känslor som man annars inte fått gjort? Man får en anledning att flippa ur, festa osv. Man tycker om att hålla sig till den samhälleliga regelrättet typ. STUDENTEN. Lite knäppt egentligen, vadå vita hattar?

Kanske bara är flummig och bitter och cynisk ehehe.

Men men. Jag skulle hellre gratta någon som tog steget att erkänna sig bräcklig i en hård värld. And let some love in. Skål.

2009-07-31 @ 20:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0