GO'MORRON!

Eftersom jag vill tillbringa kvällen till något helt annat än att skriva fråga, skriver jag den nu på morgonkvisten istället.

Hur äter du din frukost? (Beskriv och motivera ditt vardagliga morgonmål.)


Jag har börjat äta gröt eftersom det är billigt. Ser inte lika fin ut som denna dock. men sylt har jag i alla fall på, och ibland även lite mjölk. Efter typ två minuter i en mikrovågsugn och lite tid att svalna på blir den sakta inmundigad av mig, medan jag läser (kulturdelen i) DN.

Dags att sova nu. För ett tag sedan. God morgon.

// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

1. Jag tar det jag vill äta till frukost

2. Jag stoppar det i munnen

3. Jag tuggar (om frukosten kommer i flytande form hoppar jag över detta steg)

4. Jag sväljer

5. Jag upprepar steg 1-4 tills jag känner mig mätt och belåten

2009-03-08 @ 05:25:57
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kavaljer Tisdag

Ja jag äter också rätt ofta gröt till frukost. (förut innan man blev laktos intollerant så åt man en tallrik yoghurt med flingor/müsli) Men nu har jag också börjat steka ägg på morgonen och göra mackor ovanpå en tallrikg gröt. Så numera har mina frukostar blivit rätt stora jämfört med tidigare.

2009-03-08 @ 11:56:43
Postat av: Magisterfredag

Jag har ätit i princip samma frukost sen jag var fyra:



En stor tallrik naturell yohgurt med en massa flingor, ett stort glas juice, två rostade mackor med ost och en kopp te.



2009-03-08 @ 13:02:09
Postat av: Fröken Lördag

- En kopp te. Earl grey på påse.

- 4 eller fler mackor. Utan pålägg eller smör. Helst grovt bröd.

Är jag hungrig/har tid på mig ev. mer te och mackor eller några kakor eller ett glas yoghurt med müsli eller, om vi för ovanlighetens skull har juice hemma, ett glas sådant.



Inmundigas till DNs huvuddel eller gårdagens aftonblad (mamma och pappa har första tjing på DN).



Mina frukostar har nästan alltid sett likadana ut. Innan var det dock O'boy istället för te och Bamse/Kalle Anka/Valfri bok istället för DN.



2009-03-08 @ 18:09:27
Postat av: Teh Axelius

Två vita toasts, direkt från rosten, inget på dem. Ett glas mjölk, kanske ett glas Bravo juice.



Tidigare brukade jag äta en näve havregryn i mjölk varje morgon, men den vanan har fallit bort i förmån för fem minuter extra sova.

2009-03-08 @ 21:41:51
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Jedipojken

på senare tid så har jag börjat skippa frukosten så jag kan sova en halvtimme till, detta kompenserar jag med att äta mycket(mycket) till lunch. men när jag äter frukost så består den av en talrik yoghurt med Müsli

2009-03-09 @ 08:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0