Henry Hatsworth

Idag har jag lagt vantarna på ett nytt spel till mitt vackra, vita Nintendo DS. Electronic Arts Henry Hatsworth är ett platformsspel med pusselinslag. Detta i en synnerligen britisk förpackning. Den Gyllene kostymen som endast kunde bäras av GENTLEMANNEN måste finnas av Herr Henry Hatsworth, professor i parktisk skattjakt.
   Som Hatsworth ska du klå upp monster från pusselvärlden, pussla bort dem från pusslet och inkasera poäng till din super-duper-över-9000-mätare. När sagda mätare är full kan man trycka på underskärmen för att det ska bli TEA TIME! Du får alltså springa runt i en enorm robot ett tag, vara odödlig och äga allt motstånd genom att skjuta knytnävar, laser eller helt enkelt gå eller slå, på det.
   Hatsworth är dock inte ensam om att vilja finna den legendariska gentlemannens magiska gyllene kostym. Den lilaklädde herremannen Weasleby är också skattsugen och har fått för sig att han är den klassigaste skattsökaren i... England? I ärlighetens namn vet jag inte riktigt var det hela utspelar sig men den brittiska flaggan flashar i bakgrunden när det är tedags. Oavsett var det är sagt att utspela sig så är spelet riktigt, riktigt charmigt.

GOOD SHOW!



Med mitt svar redan presenterat; Vad (alternativt, vem) är det charmigaste du sett på sistone?

Mycket nöje.
// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Jag finner min nya fina isstråleskjutande, blixtkastande, kraftslagsanvändande, returnerande Jigglypuff synnerligen charmig.

2009-03-30 @ 08:19:33
Postat av: Magisterfredag

Jag hajpar fortfarande kejsarens nya stil och svarar: Kronk!

2009-03-30 @ 10:02:32
Postat av: Teh Axelius/General Onsdag

Såg mig själv i spegeln hyffsat nyligen.

2009-03-30 @ 12:38:13
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Fröken Lördag

Min extremt sege men dock så charmige pojkvän

2009-03-30 @ 13:23:51
Postat av: Kavaljer Tisdag

Shaymin i den 11.e Pokémon filmen. Han/hon är sjuuuukt vidrig och underbar!

2009-03-30 @ 18:53:28
Postat av: Mr. Andreas

De nya superfusken på min (systers) M3 DS Real

Vad är charmigt?

Hmm, nej Aron Sjödahl kanske..

2009-03-31 @ 21:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0