FETT BRA SPEL!!!

Nu sitter jag här igen och spelar Kotor, eller Knights of the Old Republic som det även är känt som. Det är ett av dom få spel som när jag spelat dom för första gången varken blivit trött eller hungrig och suttit uppe till gryningen för att se solen långsamt dyka upp över horisonten. En magisk upplevelse för fyra år sedan under en vacker sommarvecka.
Frågan blir därför:

Har du haft ett(eller flera) spel(alternativt böcker för icke-spelarna) som när du spelat det fått den där magiska känslan som inte riktigt går att beskriva? Vilket/vilka?

Dom två spel som jag kan komma ihåg där detta uppnåtts är Kotor samt Paper Mario: The Thousand Year Door.




//Måndags-Frisk

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Uppenbarligen Tales of Symphonia. Annars gäller Baldur's Gate, Diablo (både första och andra) och Project Rub.

2009-05-25 @ 22:27:33
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Love Guy

Tror jag har fått den där känslan vid varje ny Pokémon-generation. Annars har dom flesta upplevelserna bara kommit nära, men sällan ända fram. Har för mig att sista Harry Potter-boken också mer eller mindre hade någon sån där effekt på mig, och en boktrilogi som jag läste en gång som var typ magisk.

2009-05-26 @ 00:58:37
Postat av: Jedipojken

utan tvekan Tales of symphonia, hur awesome som helst och mitt favoritspel Grandia till playstation

2009-05-26 @ 06:55:49
Postat av: Teh Axelius/General Onsdag

Kotor, Civ III, Hearts of Iron II. En hel del böcker har trollbundit mig, Malazan of the Fallen serien, Shantaram och Röde Orm bla.

2009-05-26 @ 14:09:42
Postat av: Kaapteen Toorsdaag

Alundra, Final Fantasy IX, LOZ: Wind Waker, och sist men inte minst FIINAL FJANTAASII XII!!!! DURHURHUDHURHUR

2009-05-26 @ 21:59:30
Postat av: Wompa

Den första versionen av Prince of Persia. Har fortfarande inte skådat dess like.

2009-05-27 @ 14:17:52
Postat av: Kavaljer Tisdag

Baten Kaitos: Eternal Wings and a lost Ocean.



Filmen: Spirited Away.

2009-05-27 @ 18:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0