Vi låtsas att det fortfarande är söndag.

Godafton. Nattens frågor är delvis politiskt lagda. Vi har ju ett europaval här om ett par veckor och det är lika bra att förbereda sig lite.

Om du skulle rösta i det uppkommande europavalet, vilket politiskt parti skull du då rösta på?

SAMT

Gör DN:s test angående samma val
(går ganska snabbt om man inte velar för mycket). Vilket parti stämmer, enligt testet, dina åsikter bäst överens med?

Nej, jag ska inte rösta på något rosa parti. Vet inte ens om det finns något sådant. Svaret på båda frågorna ovan är Miljöpartiet och svaret på Lördags kompentiationsfråga blir från mitt håll: Så lite som jag skulle komma undan med.

Jag frånsäger mig allt ansvar för stavning och grammatik för frågan härinunder. Totalt. // Herr Söndag

Lördags-Oj-Jag-Glömde-Jättebort-Kompensations-Fråga:
Vad skulle du betala för en tuff 1a (på 27 kv) i Årsta med fint (potentialt riktigt bra) kök och sovalkov (och stort fräscht badrum) och som är på 10e våningen med jättehäftigt ljus och utsikt?


Btw Läs Lackadaisycats (.com alltså, charmigaste comicen evör)! Det är en order.
// Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Love Guy

Miljöpartiet på båda frågorna för mig också. Kristdemokraterna var bara två % under, och det känns nog också ganska rimligt från vad jag hört från dom, sen vare Piratpartiet på tredjeplats ;P

2009-05-25 @ 02:16:46
Postat av: Kapten Torsdag

Jag skulle rösta på det parti vars huvudfråga var att laga min dator så snabbt som möjligt! Enligt testet borde jag dock rösta på vänstern.



Lägenheten skulle jag inte betala ett skit för, eftersom att jag inte har råd och tycker att bostadsrätter är en dålig anledning.

2009-05-25 @ 02:57:02
Postat av: Jedipojken

Miljöpartiet, 10 procent under låg vänsterpartiet

2009-05-25 @ 08:35:23
Postat av: Teh Axelius/General Onsdag

Piratpartiet, Folkpartiet kom högst med 69% och Kristdemokraterna tvåa med 64% och Sossarna fick 58%. Piratpartiet fick 51% efter Centern på 55%. Är inte så förvånad, vad jag kort sett i EU politiken har jag en väldigt pro-EU hållning, men har inte satt in mig i alla partiers alla ståndpunkter och vill inte ge mig in i den "riktiga" politiken förräns jag gjort det. Så jag röstar på det en-fråge parti som jag stödjer och kan göra ett statement med...



Hmm, ett snäpp under en mille som högst tror jag, helst runt 750.000, inte för att jag skulle ha tillgång till sådana pengar...

2009-05-25 @ 11:56:30
Postat av: Magisterfredag

Jag blev folkpartiet men hade nog röstat på socialdemokraterna

2009-05-25 @ 21:07:15
Postat av: Lekkit

Innan jag gjorde testet tänkte jag i banorna "rött" med ett litet snabbt inslag av Junilistan. Efter testet visade det sig att DN vill att jag ska rösta på Piratpartiet, alternativt Junilistan. Efter det kommer Vänsterpartiet.



För att äga lägenheten eller i hyra?

2009-05-25 @ 21:30:53
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Fröken Lördag

Lekkit = äga. och bara lite mina pengar, resten mamma och pappas

2009-05-26 @ 17:58:38
Postat av: Kavaljer Tisdag

Tjea först tänkte jag i banorna rött alternativt Miljöpartiet. Dock så säger testet (exakt samma sak som alla andra som gissar på vad jag skulle rösta på för parti) jo 68% Folkpartiet. Sen kom Moderaterna på 63% och sen Piratpartiet på 61%. Kul kul att inse att man inte kan något alls om våra partier längre.



Sen för lägenheten, jag skulle nog ge någonstans 1-1.5 mille. Fast jag är nog rätt dålig på sådant där.

2009-05-27 @ 14:20:40
Postat av: Kapten

@Lördag: Man äger faktiskt inte en bostadsrätt.

2009-05-29 @ 00:48:08
Postat av: Fröken Lördag

@Kapten: men man äger rätten att bo/nyttja den

2009-05-31 @ 20:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0