Dubbel lördag

Glömde bort att förra veckan hade en lördag, så det blir dubbelt upp den här veckan.

Såg en bit av (vad jag tror är) en serie igår kväll/natt. Den handlade (typ) om olika personer som efter någon slags blockout hade fått visioner om framtiden och därför agerade på olika sätt då de hade sett dem själva i en viss situation i framtiden. De olika karaktärerna agerade förstås olika beroende på deras mål.
"There is a future that already exists".


Tror du framtiden redan är bestämd? Alltså att alla händelser går mot ett bestämt mål? Och varför tror du som du gör?



Min andra fråga har också med framtid och händelser att göra, men kanske på ett mer konkret sätt.

Hur tror du att världen hade sett ut idag om attackerna mot WTC inte hade inträffat?


 

// Fröken Lördag



Kommentarer
Postat av: Magister Fredag

A: Nej det tror jag inte.

För det skulle kännas så trist



B: Det hade varit en vackrare plats

2009-11-15 @ 12:11:22
Postat av: Kavaljer Tisdag

Nej du har alltid ett val. För det tror jag på.



WW3 hade inträffat om 10 år istället.



Näe har faktis ingen anning.

2009-11-15 @ 16:52:46
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Tjaaaa

A: Nej eller ja. Ja eftersom det alltid bara kommer finnas en framtid( eftersom jag inte tror på alternativa dimensioner and shit), och nej för att ingen kan förutspå framtiden.



B: Vet ej.



@Noah: Faktis samt anning?

2009-11-15 @ 22:55:16
Postat av: Herr Söndag

1. Även om jag tror att framtiden skulle kunna beräknas med rätt mängd information så anser jag att man ändå måste leva utifrån att alla har ett val.

Annars skulle ingenting fungera.



2. Något mindre säkerhetsprocedur när man ska åka flygplan. Kanske.

2009-11-20 @ 08:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0