En väldigt snabb och slumpartad fråga.

Tro det eller ej, den har någorlunda relevans för min dag.

Var och hur vaknade du upp imorse?

Själv vaknade jag borta i tallkrogen på en madrass hos en kompis. Denne kompis hund väckte mig innan min klocka ringde, då den behövde rastas. Efter att ha legat och stumsvurit i någon halvtimme släppte jag ut hunden på bakgården. Inte kunde väl den gå någon längre bit i det fuktiga vädret. Joho då. Förstås. Jag fick springa iväg, slänga på mig lite kläder, hämta mina skor och bege mig ut och leta.
Först verkade hunden helt borta. Jag gick runt och spanade och ropade (inte för att hunden känner mig särskilt väl) utan resultat. Fortfarande i något drömtillstånd drabbas jag av någon form av tyst panik, springer runt kvarteret till husets framsida och ser då hunden på grannens tomt. Gissa om jag lyckades somna om.


Sista minuten // Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

Hemma i Årsta av att klockan ringde. Sen ställde jag om den och somnade om. Andra gången jag vaknade var också i Årsta av att klockan ringde. Och då lyckades jag faktiskt kliva upp också

2009-11-16 @ 11:48:07
Postat av: Wompa

Jag vaknade upp i Benjamins säng av att hans ohyggliga väckning på mobilen genljöd i rummet. Han stängde av den och gick och lade sig igen och sen låg vi där och halvslumrade och hörde hur hans familj tassade omkring och mumlade och hostade utanför dörren. Sen kom de in med en tårta och presenter och sjöng ja må han leva, då herr B fyller 17 år idag! Jag åt kladdkaka i sängen till frukost. Sen vilade jag ögonen lite och sen gick jag upp och KOM I TID TILL SKOLAN (!)

2009-11-16 @ 20:59:27
Postat av: Magister Fredag

Jag var bara fem minuter försenad! Guldstjärna!

Väckarklocka, orkade inte lyfta ett finger på en timme, gick upp sju

2009-11-16 @ 22:10:27
Postat av: Kavaljer Tisdag

I min säng på ett Hostel i London. Vaknade upp och ville dra mig eftersom jag hade haft föreställning och inte fått lämna skolan fören 10 natten innan. Men insåg att jag hade brotom till min första lektion eftersom jag var först på sången idag (alltså behövde jag vara vid skolan 8.30 senast)

2009-11-21 @ 00:59:34
URL: http://Petope.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0