MEMS

Eftersom jag har en jätteläsking tenta på fredag så tänkte jag att jag skulle dela med mig lite av ångesten till er.

Det här är en fråga från en tidigare tenta i samma ämne, Mediehistoria och Mediestruktur.

Om man ser till mediestrukturens förvandlingar i Sverige under de senaste tjugo
åren, vilka faktorer är enligt din mening viktigast för att förstå eller förklara dem - tekniska,
politiska eller ekonomiska? Resonera och exemplifiera så utförligt att motiven för din
bedömning framgår!


Ha så kul.

/ Kandidat Onsdag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

Jag skulle, i egenskap av relativt okunnig inom området, förespråka den tekniska aspekten.



Tekniken har utvecklats i rekordhastighet de senaste tjugo åren och idag har vi möjligheter som var närmast otänkbara för tjugo år sedan.



Med tanke på teknikens häpnadsväckande framsteg är det föga förvånande att mediestrukturen förändras tillsammans med medierna.



Skulle du kunna definiera vad en mediestruktur egentligen innebär?

2009-09-23 @ 12:35:26
Postat av: Lekkit

Ingen aning. Vad tror du?

2009-09-23 @ 15:26:12
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Gud, vad jobbig du är.

2009-09-23 @ 15:51:26
URL: http://deathtrapen.blogg.se/
Postat av: Magister Fredag

SuperScout?



2009-09-23 @ 16:57:49
Postat av: Kavaljer Tisdag

Tänkte först säga politiska, men insåg att vi pratar om de närmsta 20 åren bara. Då måste jag också nog säga tekniska. Internet har förändrat världen något enormt. All reklams info går att hitta på internet numera och nästan alla företag (som är åtminstånde större än en butik) har en hemsida.

Vad är mediastruktur?

2009-09-23 @ 22:19:20
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Tjaaaa

Instämmer med Kapten men jag skulle säga ekonomiska.

2009-09-24 @ 11:52:38
Postat av: Axelius

WHARRGARBL!

2009-10-01 @ 19:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0