Remakes.

Här i veckan köpte jag en återutgåva av Metroid Prime och Metroid Prime 2: Echoes, ihopbuntat med Metroid Prime 3: Corruption. Det är en väldig blyg remake där det, i stort sett, bara är kontrollen som skiljer sig från orginalen. Vad jag vet. Hittills har jag njutit mycket av den, enligt mig, förbättrade kontrollen. Den har gjort ett väldigt bra spel ännu bättre.

Vidare till frågan.

Vad tycker du om återutgåvor/"remakes"? (Oftast bättre? Oftast sämre? Mindre classic = Sämst? Detta behöver egentligen inte nödvändigtvis handla om spel.)

Min erfarenhet säger att återutgåvor ofta förbättrar spelen. Har nog inte ännu stött på någon remake som har varit sämre än sitt orginal.


Sött.

//Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Min erfarenhet säger att det varierar extremt mycket från spel till spel.

2009-09-14 @ 07:28:13
Postat av: Lekkit

Nyutgåvor av böcker och spel som slutat produceras är alltid bra. Men ibland pillar tillverkarna lite för mycket med det. Vi kan ta FE11 som exempel. Jag tror att om man bortser från grafiken är nog originalet ett bättre spel.

2009-09-14 @ 15:51:21
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Magister Fredag

Remakes av filmer är i regel sjukt dåliga.

2009-09-14 @ 20:11:30
Postat av: Kavaljer Tisdag

Tjea det beror på hur baserad remaken är på orginalet. En remake blir ofta bra när den blir något nytt och inte bara en upprepning.

2009-09-14 @ 22:50:13
URL: http://Petope.blogsome.com
Postat av: Fröken Onsdag

Jag skulle säga att över lag är spelutgåvor bättre som "remakes", men med filmer är det nästan alltid tvärt om O:

2009-09-15 @ 15:32:54
Postat av: Axelius

Meh in general

2009-09-15 @ 21:17:19
Postat av: Love Guy

Jag skulle nog vilja säga som Fröken Onsdag. Tycker dock det borde vara standard i spel-remakes att också ha med originalspelet på något sätt, som i t.ex. Metroid Zero Mission.

2009-09-16 @ 14:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0