Hej hej hallå dagboken

Jag har nu två veckor i rad missat min bloggdag. Det beror inte på någon annan jävlighet än den att jag har lov och inte har någon koll på veckodagarna! Men men.

I år har jag efter mer än ett års uppehåll börjat skriva dagbok igen. Och jag inser när jag skriver att jag lägger ner stor möda på att skriva så att en utomstående part skulle förstå precis vad allting handlar om. Jag vet inte om det är för att jag lärt mig att man ska skriva så i alla sammanhang eller om jag faktiskt tänker dela med mig av denna kära dagboks innehåll. Detta får mig givetvis att också undra om någon i hela världen skulle tycka det var värdefull läsning, eller bara infernaliskt ointressant. Till min fråga:

Skulle du tycka det var intressant att läsa någon annan människas dagbok?



Jag svarar absolut ja! Få saker är ju så fascinerande som folks hemligheter och en dagbok måste ju vara bland det hemligaste man kan få tag i. Det är intressant att få en grundlig inblick i hur andra människor egentligen tänker och fungerar. Självklart skulle jag tycka det var extra intressant om det var någon jag kände vars dagbok jag kom över, men andras är också spännande! Tjoflöjt, önskar Markis Måndag en dag för sent.

Kommentarer
Postat av: Magister Fredag

Lars Noréns!

2010-01-05 @ 16:40:02
Postat av: Fröken Lördag

Intressant skulle det vara, absolut. Men det känns väldigt oetiskt och jag skulle nog aldrig våga eller faktiskt göra det.

2010-01-05 @ 17:46:16
Postat av: Markisen

Alltså jag menar även med tillstånd från författaren!

2010-01-05 @ 18:34:19
Postat av: Fröken Lördag

Markisen: Då skulle jag verkligen inte våga!

2010-01-05 @ 19:23:54
Postat av: Kavaljer Tisdag

Ja helt klart.

2010-01-05 @ 19:48:57
URL: http://petope.blogsome.com
Postat av: Lekkit

Beror helt på vems bok det är. Skulle jag skriva dagbok skulle den antagligen vara väldigt kryptisk och innehållslös om man väl skulle lyckas tyda vad det egentligen står.

2010-01-06 @ 13:40:38
URL: http://lekkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0