Inbrott!!!

Du sitter hemma i lugnan ro. Ensam hemma med hela lägenheten för dig själv. Mitt på dagen, en vanlig söndag, hör du hur någonting låter från ytterdörren. Liksom ett krafsande läte, som när Tjaaaa försöker gräva fram sina nycklar, men utan frenetiskt plingande på dörren och väldig mycket mer långvarigt.
Du reser dig upp från det du hållit på med, oklädd (men inte helt naken) och går och kikar ut genom dörrens titthål... Där står det en ganska liten gubbe och klart och tydligt (men ganska klumpigt) fifflar med låset till din ytterdörr.
Vad gör du?



Jag öppnade dörren, i bara kalsonger, och sade lite barskt: "Ursäkta?". Gubben backade och sade någonting på jag inte förstod (på ett språk jag inte kunde identifiera). Sedan gestikulerade han mot övervåningen och rörde sig ditåt. Jag stängde dörrem, låste, tänkte lite, tog på mig shorts (tröjor är för mesar) och gick ut och kikade. Inte en skymt av gubben.
Jag återvände in och fortsatte med det jag höll på med. Uppåt en halvtimme senare slog det mig att jag kanske borde ringt polisen. Så kan det gå. Har fortfarande inte ringt polisen.
Hoppas ni klarar er undan detta.
// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Nog beväpnar mig, och förställer mobilen för att ringa polisen. Och sen väntar och ser lite vad som sker.

2010-07-12 @ 01:21:56
URL: http://petope.blogsome.com
Postat av: Tjaaaa

Sådana grejer skulle ju jag berätta för dom jag bor med kanske...

2010-07-15 @ 23:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0