Musikal

Hej allihopa,

igår såg jag Les Misérables i London. Väldigt bra show med några fantastiska sångare, även om showen i allmänt inte var så överdrivet fantastiskt som jag hört. men det väll något med förväntningar om hur bra en show är.

Sen har jag en callback för en audition för musikalen Billy Elliot som återuppsätts i London. Dom har redan sett mig i en balettklass och i en föreställning jag gjort också. Dom söker en person som kan spela Billy när han är äldre och har studerat balett en längre tid. Jag vill verkligen ha ett jobb, men jag är lite osäker om jag verkligen vill ha ett musikal jobb. Kanske om det är ganska kort så skulle det kunna vara bra. Också för att det ska tydligen vara ganska bra betalt, för en dansare iaf. Men om det håller på i ett helt år så är jag osäker om jag skulle vilja göra det. Det är nog kanske lite för känslan av att jag ska förlora min danstechnik av att göra något som jag inte tror kommer vara så enormt utmanande. Men också av att musikal inte något som jag siktat på som dansare och att jag är rädd att jag ska missa möjligheter för andra jobb om jag är upptagen för ett helt år. Så är lite nervös för den kommande auditionen. Också för att jag bara nyligen fått lite mer självförtroende på min sångröst.

Har du sett en musikal? Vilken?



Kramar // Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Herr Söndag

Nej. Ingen roktig. :)



Men det är klart du ska jobba med musikal! Jag vet med stor säkerhet att du åtminstone klarar att agera och dansa. Sången tar du nog också. Värsta coolt! Jag hejar i alla fall på dig. Misstänker att de andra också gör det. Tror det blir bra som det blir. När det blir.

2010-07-12 @ 00:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0