Jobb. Ja, jobb igen.

Imorgon ska jag inledda mitt sommarjobb på Skansen. Det ska bli kul. En detalj som också är lite komisk är att jag ganska nyligen fick ringa till min chef för att få reda på när jag ska börja jobba imorgon. Lite i senaste laget kan jag tycka då de väl egentligen kanske borde ha skickat ut veckans schema åtminstone i början av den, snart, gångna veckan. Men nu vet jag i alla fall. Jag börjar lagom tidigt vilket är trevligt.
Veckans fråga är någorlunda relaterad till detta, via rubriken.
Om du fick jobba med vilket jobb du ville, men var tvungen att jobba med detta jobb i resten av ditt liv, vilket jobb skulle du då välja?
Jag skulle förmodligen välja speldesigner just nu eftersom det är det jag är mest sugen på nu. Annars hade jag gärna varit etablerad författare men bara för att man är tvungen att jobba med någonting betyder det inte att man har en automatiskt lyckad karriär.
// Herr Söndag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Koreograf/ Scenisk Konstnär

2010-06-07 @ 00:12:28
URL: http://petope.blogsome.com
Postat av: Herr Söndag

Bra val.



Känns lite som att det bara är du ock jag kvar. Ska vi rekrytera lite nya frågeställare?

2010-06-09 @ 23:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0