Kraftdjursnamn.

När jag namngavs fick jag, utöver mina vanligare tilltalsnamn, också ett kraftdjursnamn. Kraftdjursnamnet är något att hämta styrka ifrån och vars styrkor, och ibland svagheter, man kanske delar.
Mitt kraftdjursnamn är Orm. Jag är döpt efter Röde orm men har inte läst boken ännu. Jag har noterat några små ormigheter hos mig. Jag är ganska bra på att slingra mig och känner av vibrationerna från tunnelbanan som går (ganska långt) under vår lägenhet. Man behöver ju inte få sitt kraftdjur tilldelat sig när man är spädbarn. Det går ju även att välja ett kraftdjur senare i livet. Nu till exempel.

Vad skulle du vilja ha för kraftdjur? Vilka likheter med detta djur (som du själv väljer) har du?



Doink!! ...zzzZZZZzzzzzz... // Herr Söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0