Museum

Hej allihopa!

I söndags var jag på Tate modern i London. Det är ett stort konstmuseum för modern konst om ni inte visste det. Som många andra museer i London så var det hela gratis (vilket var mycket trevligt), dvs om man inte vill gå in och se deras nya tillfälliga utställning som kostade 10 pund. Men jag själv var snål och gick ändå omkring i byggnaden i 2-3h och kollade runt på allt från Picasso till Andy Warhold och lite till. Personligen så insåg jag igen hur mycket jag gillar Dali surrealistiska målningar.

När var du senast på museum? och Vilket museum i världen skulle du vilja uppleva innan du dör?



Det här var bilden jag blev snabbt kär i.

// Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Tror nog att det senaste jag besökte var Liljevalchs. Och det var ett tag sedan. Det jag skulle vilja besöka innan jag dör har jag redan varit på. Smörmuseet som jag var på när jag var på Irland.

2010-03-10 @ 13:33:05
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Med största sannolikhet var det Skansen jag var på senast. Någon gång i december.



Jag vill åka till Pokémoncenter i tokyo innan jag lämnar matchen. Det kommer jag också att göra. (Om det egentligen räknas som ett museum eller ej vet jag inte.)

2010-03-11 @ 09:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0