Nytt år nytt startfält

Hej allihopa,

idag upptäckte jag att de har alla bidragen för eurovision 2010 på svtplay. Håller just nu på och arbetar mig igenom dem. Som vanlig är fjolåret inspiration för många deltagare. Fast jag hade väntat mig mer fiol eller instrument spelande. För länderna har istället tagit fasta på landets egna folktraditioner som i dans, rytm och kläder som var lite av Alexander Rybaks 'trademark' (kommer inte på något bättre ord just nu).

Skriver lite allteftersom jag hör/ser fler låtar

Grekland är som vanligt ganska bra och än så länge det ända som jag kan gissa komma högt. Även om dom inte har en awsome häftaparat som förra året så har dom istället "manliga" dansare á la Elite Beat Agents (med lite av spelets influenser med i nummret) YEAH!

Serbien sammanfattar nog ganska bra årets tema.

Ojjjojoj STORBRITTANIEN!!! Ok verkade som de skulle ha en rätt bra för en gång skull. Fast det föll plat på refrängen.

Haha Finland försöker göra en Norge. Fast dom får plus för att dom sticker ut lite mer (och att jag tycker låten är ganska trevlig) och för att dom har en kvinna med dragspel!

Jag hade fel med fiolspelandet, det är minst lika poppis. Och Norge själv kör på det x5.

JAG HEJAR PÅ LITAUEN! Det har något som är nästan lika bra som deras bidrag 2006 fast mer dansvänligt och det innehåller Kazooies!!

Ja hörni om svergie vinner iår så blir jag chockad, så trodde jag först iaf. nu efter att ha sett alla så känns Anna nästan bra igen.

Jajaj det ska ju vara en fråga här i också.

Så vad är årets "YEAH-bidrag" enligt dig?

(för Eurovision songcontest 2010 om du inte förstått det tidigare)

http://freshmess.files.wordpress.com/2009/05/eurovision-2010-oslo.jpg

Kramar / Kavaljer Tisdag


Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

Håller med dig om Litauen.

Gillar också att tjejen som sjunger tysklandsbidrag har ett taizékors :P

2010-03-31 @ 09:38:13
Postat av: Magister Fredag

TYSKLAND!!!



Alla andra är SJUKT tråkiga och förutsägbara!

1: Tyskland

2: Belgien



Jag SKA sitta i juryn något år!!! Min röda nödbromsknapp kommer att användas flitigt iår!!!!

2010-04-01 @ 18:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0