Snö!

Hej allihopa,

Igår så kom snön till Irland. Vi blev som tur inte insnöade på vårt hotell i Carlow och Dublin verkar fungera (tror jag, åker inte med kollektivtrafiken så vet inte riktigt). Men gnerellt är folket inte bekant med snön och isen, folk trillar som.... tjea vill dra liknelsen till som flugor men vet inte varför och hur det skulle gå ihop (min hjärna tänkte nog för mycket på utrycket "dör som flugor" kom jag på nu i efterhand.( nu i extra efterhand så blir jag orolig om det utrycket ens finns eller om jag varit utanför sverige alldeles förlänge???).
Men det är verklige mycket snö för vad jag väntat mig skulle finnas i Dublin. Liksom London hade ett löst puder och det var deras snö. Dock då dog London pga. den lilla snön. Här i Dublin är det iaf drivor och riktigt islager på gatorna. Folk har kastat snöbollar som galningar och har sätt 50 åringar som springer och försöker glida någon meter på isen som om dom vore 5 åringar. Det är väldigt kul att se.

Vilken typ av snö tycker du bäst om? och finns det en anledning till det?


Själver tycker jag bäst om ett tjockt lager pudersnö om jag åker snowboard. För det känns då verkligen som om man svävar på moln. En av de underbaraste känslorna som jag kan tänka mig.

Kramar / Kavaljer Tisdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0